گرد و خاک دوباره به غرب کشور بازگشته است و هوای استان های غربی را در شرایط بسیار بدی قرار داده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینِ‌اداره‌ کل حفاظت محیط زیست کردستان در اطلاعیه‌ای هوای امروز کردستان را خطرناک اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و نتایج به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوا، میزان ذرات معلق در شهر سنندج امروز شنبه، 18 خرداد بیشتر از استانداردهای زیست محیطی بوده و وضعیت فعلی هوای استان از نظر شاخص‌های کیفیت هوا "خطرناک" است. وضعیت کنونی هوای استان کردستان از نظر شاخص‌های کیفیت هوا «خطرناک» است و در این شرایط، افراد باید بطور کامل از فعالیت در هوای آزاد خودداری کنند. هشدارهای بهداشتی در این شرایط وضعیت اضطراری و حاد آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

همچنین گرد و غبار شدید امروز آسمان کرمانشاه را فرا گرفته است و هم‌اکنون دید افقی در شهر کرمانشاه به کمتر از 1200 متر کاهش پیدا کرده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، گرد و غبار شدید امروز آسمان کرمانشاه را فرا گرفته است و میزان دید افقی حدودا 10 برابر کمتر از حد استاندارد است.

هم‌اکنون دید افقی در شهر کرمانشاه به کمتر از یک‌هزار و دویست متر کاهش پیدا کرده و این میزان در شهرستان سرپل‌ذهاب به کمتر از سیصد متر رسیده و در سومار به کمتر از پانصد متر و در شهرستان گیلان‌غرب حدودا به دو هزار متر کاهش پیدا کرده است.

دراین باره مسوول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: هوای کرمانشاه امروز نیز غبارآلود است و به علت وجود ریزگردها در وضعیت «بحران» قرار دارد.

سعید دزفولی‌نژاد به ایسنا گفت: میانگین غلظت ذرات معلق در هوا از ساعت 12 دیشب تا هشت صبح امروز(18 خرداد) 870 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی PSI (شاخص آلودگی) این مدت را نیز 766 اعلام کرد که بیانگر وضعیت «بحران» در شهر کرمانشاه است. بیشترین غلظت یک ساعته ذرات معلق طی هشت ساعت گذشته از ساعت 4 تا 5 بامداد امروز و به میزان 1211 میکروگرم بر مترمکعب هوا بوده است.

مسوول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: از دیشب تا امروز میزان آلودگی هوای کرمانشاه روند افزایشی داشته است.

پیش بینی شده است میزان گرد و غبار به‌‌تدریج از بعد از ظهر امروز کاسته می‌شود و طی هفته جاری این گرد و غبار تا حدودی بر آسمان استان کرمانشاه سایه می‌افکند.

هوای کرمانشاه هفته پیش چندین روز در شرایط غیراستاندارد قرار داشت.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین