تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷

رنو و پژو برای مقابله با بحران کاهش فروش خودروهای نو، اقدام به حراج تولیداتشان کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، بسیاری از سازندگان خودرو، از جمله پژو، رنو و همچنین سایر برندهای خارجی حاضر در بازار خودروی اروپا به منظور به جریان انداختن اتومبیل‌های نوی موجود در انبارهایشان، دست به کاهش قیمت خودروها زدند تا مشتری بیشتری جلب کنند.
با توجه به بحران حاکم بر بازار اتومبیل اروپا و به خصوص فرانسه که با افت شدید فروش اتومبیل‌های نو همراه بوده، بسیاری از برندها با کاهش قیمت، تلاش می‌کنند در ربودن مشتری از هم سبقت بگیرند. در واقع سازندگان می‌خواهند از شر اتومبیل‌های نو موجود در انبارها خلاص شد و آنها را به پول تبدیل کنند.
با این استراتژی بسیاری از سازندگان مارک‌های معروف تلاش می‌کنند علاوه بر به جریان انداختن انبارهای خود، چرخ‌های کارخانه‌های خود را نیز بچرخانند؛ کارخانه‌هایی که از مدتها پیش شاهد کاهش فعالیت بوده است.
با این حال به گفتۀ کارشناسان، بازار اتومبیل در سال 2013 نیز چندان تعریفی نداشته است. کمیتۀ سازندگان خودروهای فرانسوی برای کل سال 2013 کاهش 8% را پیش بینی کرده است در حالیکه این رقم پیشتر 5% اعلام شده بود.
با این افت خرید اتومبیل‌های نو، کاهش بازار خودرو به 1.7 میلیون خودرو می‌رسد، در حالیکه این رقم در سال گذشته 1.9 میلیون عدد بوده و این یعنی پائین‌ترین سطح فروش خودرو از سال 1997.

3152

منبع: خبرآنلاین