کارگردان مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه 2» می‌گوید از زمان آغاز تولید این سریال دیگر مجموعه «فرار از زندان»‌ را ندیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی «هوش سیاه 2» روز سه‌شنبه با حضور مسعود آب‌پرور کارگردان، آرش قادری نویسنده، سیدمرتضی فاطمی تهیه‌کننده، آرمان موسی‌پور آهنگساز و مجید واشقانی بازیگر و حسین سلطان‌محمدی منتقد در کافه خبر برگزار شد.

در ابتدای این نشست  حسن سلطان‌محمدی منتقد با اشاره به ویژگی‌های سری دوم سریال «هوش سیاه» گفت: «این سریال با بسیاری از مجموعه‌های پلیسی که در ایران ساخته می‌شود، متفاوت است.»

او ادامه داد: «می‌شود تصور کرد ساخت چنین مجموعه‌ای با توجه به امکانات چقدر سخت است. با این حال ریتم سریال تند و متناسب با قصه است  و برش‌های تصویری خوبی در کار دیده می‌شود. در دیالوگ و حرکت‌ها کمترین نقص را  شاهد هستیم.»

مسعود آب‌پرور کارگردان «هوش سیاه 2» با اشاره به بحث‌ها درباره شباهت این سریال با «24» و «فرار از زندان»، گفت: «من سریال‌های «24» و «فرار از زندان» را دیده‌ام و دوستش دارم. اواسط تولید «هوش سیاه» وقتی به قطعیت رسیدیم که «هوش سیاه 2» را شروع کنیم و داستان می‌تواند از زندان آغاز شود، دیگر سریال «فرار از زندان را ندیدیم و تا به امروز هم فرصت نشده این سریال را کامل ببینیم.»

او افزود: «به نظر من «هوش سیاه 2» نشان داد که می‌توان مخاطبان را پای تلویزیون کشاند.»

آرش قادری نویسنده نیز افزود: «چیزی که در «هوش سیاه 2 »اتفاق افتاد، دقیقا زاییده ذهن فیلمنامه‌نویس بود»

او ادامه داد: «دو راه برای نوشتن فیلمنامه داشتیم؛ اول اینکه شرایط موجود را تعریف کنیم، به این صورت که پلیس همانطور که هست تصویر شود و دومین راه این بود که شرایط مطلوب را بیان کنیم. ما تلاش کردیم بر اساس شرایط مطلوب داستان بنویسیم، چیزی که در حال حاضر در این سریال به لحاظ حضور پلیس، قوه قضاییه و... می‌بینید، شرایط آرمانی ما است.»

مجید واشقانی از بازیگران سریال«هوش سیاه 2» درباره سختی‌های بیان اصطلاحات کامپیوتری در سریال گفت: «وقتی «هوش سیاه»را بازی می‌کردم، پیش خودم فکر می‌کردم شاید تماشاگران بسیاری اصطلاحات مطرح‌شده را درک نکنند. وقتی در سری دوم این سریال بازی کردم به حدی حجم این اصطلاحات زیاد بود که گاهی نمی‌توانستم برخی از دیالوگ‌ها را بیان کنم.»

سیدمرتضی فاطمی تهیه‌کننده در ادامه نشست گفت: «سریال «هوش سیاه 2» کار کاملا تیمی و جمعی است و جای بسیاری از افراد گروه اینجا خالی است. کار طاقت‌فرسایی بود، اما چیزی که رخ داد فصل بد شروع این کار بود. تصور نمی‌کردیم سال گذشته سال بدی در تولید در همه حوزه‌ها باشد، اما به لطف خدا کار به نتیجه رسید.»

او ادامه داد: «سریال «هوش سیاه» که تمام شد، دوستان در کنار تقدیرها بحث مشارکت‌های میلیاردی را مطرح کردند، چون نتیجه کار قرار بود بحث امنیت ملی کشور ما را تقویت کند. پیشنهاد یک و نیم میلیارد مطرح شد و بعد به وام گرفتن رسید که چند ماه دنبالش هستیم که هنوز میسر نشده است.»

آرمان موسی‌پور آهنگساز نیز گفت: «برای آهنگسازی این مجموعه دوست داشتم یک موسیقی لامکان بسازم، برای همین فکر می‌کنم این موسیقی سال‌های بعد هم قابل شنیدن باشد. در نهایت  کار را خیلی دوست دارم.»

مشروح نشست عوامل سریال «هوش سیاه 2» به زودی در خبرآنلاین منتشر خواهد شد.

58247

منبع: خبرآنلاین