سرانجام پس از ماه ها بحران در مصر و پس از آنکه میلیون ها نفر از مردم این کشور در اعتراض به بی کفایتی محمد مرسی به خیابان ها و میدان تحریر بازگشتند، ارتش رئیس جمهور را عزل کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه السیسی ، فرمانده ارتش مصر ، محمد مرسی را از ریاست جمهوری این کشور برکنار کرد و از برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ارتش مصر  با صدور بیانیه ای اعلام کرد محمد مرسی دیگر رییس جمهوری مصر نیست.
در بخشی از بیانیه شورای نظامی که از سوی السیسی قرائت شد تاکید شده است سخنرانی اخیر محمد مرسی خواسته های مردم را تامین نکرده است بنابراین رییس دادگاه قانون اساسی مصر به طور موقت اداره امور را در دوره انتقالی برعهده خواهد داشت. السیسی با تاکید بر اینکه ارتش خود را از هرگونه فعالیت و اقدام سیاسی دور نگه خواهد داشت ، افزود نقشه راه در مصر تدوین و به اجرا گذاشته می شود و براساس این نقشه ،‌عمل به قانون اساسی کنونی مصر به شکل موقت متوقف خواهد شد .
السیسی خاطر نشان کرد براساس نقشه راه ، دو کمیته، یکی برای بازنگری در قانون اساسی کنونی مصر و دیگری برای تحقق آشتی ملی در این کشور تشکیل می شود .
به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره ،وزیر دفاع مصر در پایان هشدار داد نیروهای مسلح مصر با هر گونه اقدام غیر مسالمت آمیز به شدت برخورد می کنند. وی از تظاهرکنندگان خواست تظاهرات و اعتراض های خود را به شکل مسالمت آمیز و به دور از هرگونه خشونت صورت دهند.
5252

منبع: واحدمرکزی‌خبر