خبر اخراج ایرانیان مقیم امارات متحده عربی با واکنش بسیاری از کاربران خبرآنلاین مواجه شد که بعضا حاوی پیشنهاداتی برای دستگاه دیپلماسی کشور بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عمده این پیشنهادات، تاکید بر لزوم واکنش درخور وزارت امورخارجه در مواجهه با اهانت به هموطنان ایرانی در دیگر کشورها بویژه در امارات بود. کاربری از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور خواسته است: ما هم باید با اتباع غیر مجاز کشورهای دیگه که در کشورمان هستند رفتار سختگیرانه داشته باشیم و همچنین اتباع امارات در ابوموسی را به کشور خودشان بفرستیم.

کاربری هم با ابراز تاسف از اینکه وزارت خارجه با تعلل ها و سستی هایش در قبال اهانت​هایی از این دست، یکی از عوامل موثر گستاخی کشورهای عرب منطقه شده، ادامه داده است: امارات بدون سرمایه ایرانی ها فقط یک بیابان بی آب و علف بود!! این بی عرضگی مسئولان ذی ربط را می​رساند که از جذب سرمایه های هم وطنان عاجز مانده​اند.

کاربری بی آنکه خود را معرفی کند از بی​تفاوتی مسئولین کشور گلایه کرده و جواد هم در پاسخ به وی نوشته است: خیلی از آنهایی که رفتند امارات سرمایه کشور را بردن آنجا. کجا هستند کسانی که وام می​گرفتند تا اشتغالزایی کنند ولی می​رفتند دوبی شرکت می​زدند؟ از ماست که بر ماست...

«سامان» هم با اشاره به بی​احترامی به توریست​های ایرانی در دیگر کشورها، نوشته است: به نظر من ریشه این کار را باید در رفتار دولتمردان جست و جو کرد. در عرصه بین المللی که صد البته این تنش​ها در دولت اخیر به اوج خود رسید.

پیشنهاد دیگری که در چند کامنت تکرار شده بود، «اخراج اماراتی​ها از جزیره ابوموسی» بود. کاربر بی​نامی در این باره نوشته است: «خواهش می​کنم اماراتی​های ابوموسی را بیرون کنید، اماراتی​ها با افزایش و مهاجرت به ابوموسی میخواهند آنجا را هم به نام خودشان بکنند». رضایی هم خطاب به مسئولان ذی​ربط نوشته است: لطفا شما دراقدامی متقابل اماراتی های ساکن ابوموسی را اخراج کنید.

هادی هم با بیان اینکه «امارات را که بیابانی بیش نبود، با پول و سرمایه ایران اینگونه شد»، ادامه داده است: روابط ضعیف کشور باعث شد که امارات به صورت یک دلال بین المللی از این ضعف استفاده کند و امروز هم برای ما ابراز وجود کند. مشکل از خود ماست وگرنه اینها عددی نبودند .

همچنین اغلب کاربران خواستار بازگشت سرمایه​گذاران ایرانی به مرزهای داخلی کشور بویژه حضورشان در جزایر جنوبی کشور شده بودند. از جمله اینکه سعید هم نوشته است: «حیف پول و سرمایه ایرانی که به جیب این عرب​ها می​رود، با کمی فکر و دور اندیشی می​شود همه این سرمایه​ها را به وطن باز گرداند».

نگاه ملی​گرایی در اظهارنظر برخی از دیگر کاربران نیز دیده می​شود. چه آنکه کاربری با نام رضا نوشته است: « آدم تو ایران باشه نان خشک و چای بخوره بهتر از رفتن پیش این آدم ها هست». کاربر دیگری هم نوشته است: «هموطنان عزیز! حداقل می خواهید از ایران خارج شوید به یک کشور درست و حسابی بروید! الان هم که با این وضعیت جلوی دلالی بعضی ها گرفته شده و امارات دیگه سود زیادی نداره!»

کاربر دیگری با نام  کیارش هم معتقد است: :اگر دولت مردان ما نمی توانند واکنش درستی داشته باشند ما همه ایرانی​های همه جای دنیا، نباید سفری به آنجا داشته باشیم. حتی ورزشکارانمان نباید به امارات بروند. مخصوصا لیگ فوتبالشان که به ما دهن کجی کردند و اسمش را یک نام جعلی گذاشتند. توصیه کاربر دیگری به هموطنان نیز از این قرار است: «از سایر ایرانیان عزیز و میهن پرست خواهش می کنم از سفر به کشورهای عربی خودداری کنید، پول و علمی را که با سختی به دست آورده اید صرف اینها نکنید.»

کاربر دیگری هم که خود را معرفی نکرده، یادآورشده است که این رفتار قبلا از سوی صدام نیز رخ داده بود. به نوشته وی، «یکبار قبل از انقلاب، صدام چنین کاری با ایرانیان مقیم عراق کرد. البته من گمان می​کنم باید با امارات با قوه قهریه برخورد کرد. البته این طرح مربوط به شیعه​زدایی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می​باشد و باید یک ضرب شصتی به اینها نشان داده شود». ناصر هم متذکر شده است که «متاسفانه فقط شیعه ها نیستند که اخراج می​شوند، خیلی از ایرانیان اهل تسنن نیز هستند که اخراج می​شوند و باز متاسفانه هیج کسی جوابگوی این رفتار نیست.»

برای مطالعه دیگر کامنت​های کاربران خبرآنلاین، به اینجا مراجعه کنید.

/2929

 

منبع: خبرآنلاین