پیشنهاد کاربران خبرآنلاین به وزارت امورخارجه برای مقابله با اهانت امارات

خبر اخراج ایرانیان مقیم امارات متحده عربی با واکنش بسیاری از کاربران خبرآنلاین مواجه شد که بعضا حاوی پیشنهاداتی برای دستگاه دیپلماسی کشور بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عمده این پیشنهادات، تاکید بر لزوم واکنش درخور وزارت امورخارجه در مواجهه با اهانت به هموطنان ایرانی در دیگر کشورها بویژه در امارات بود. کاربری از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور خواسته است: ما هم باید با اتباع غیر مجاز کشورهای دیگه که در کشورمان هستند رفتار سختگیرانه داشته باشیم و همچنین اتباع امارات در ابوموسی را به کشور خودشان بفرستیم.

کاربری هم با ابراز تاسف از اینکه وزارت خارجه با تعلل ها و سستی هایش در قبال اهانت​هایی از این دست، یکی از عوامل موثر گستاخی کشورهای عرب منطقه شده، ادامه داده است: امارات بدون سرمایه ایرانی ها فقط یک بیابان بی آب و علف بود!! این بی عرضگی مسئولان ذی ربط را می​رساند که از جذب سرمایه های هم وطنان عاجز مانده​اند.

کاربری بی آنکه خود را معرفی کند از بی​تفاوتی مسئولین کشور گلایه کرده و جواد هم در پاسخ به وی نوشته است: خیلی از آنهایی که رفتند امارات سرمایه کشور را بردن آنجا. کجا هستند کسانی که وام می​گرفتند تا اشتغالزایی کنند ولی می​رفتند دوبی شرکت می​زدند؟ از ماست که بر ماست...

«سامان» هم با اشاره به بی​احترامی به توریست​های ایرانی در دیگر کشورها، نوشته است: به نظر من ریشه این کار را باید در رفتار دولتمردان جست و جو کرد. در عرصه بین المللی که صد البته این تنش​ها در دولت اخیر به اوج خود رسید.

پیشنهاد دیگری که در چند کامنت تکرار شده بود، «اخراج اماراتی​ها از جزیره ابوموسی» بود. کاربر بی​نامی در این باره نوشته است: «خواهش می​کنم اماراتی​های ابوموسی را بیرون کنید، اماراتی​ها با افزایش و مهاجرت به ابوموسی میخواهند آنجا را هم به نام خودشان بکنند». رضایی هم خطاب به مسئولان ذی​ربط نوشته است: لطفا شما دراقدامی متقابل اماراتی های ساکن ابوموسی را اخراج کنید.

هادی هم با بیان اینکه «امارات را که بیابانی بیش نبود، با پول و سرمایه ایران اینگونه شد»، ادامه داده است: روابط ضعیف کشور باعث شد که امارات به صورت یک دلال بین المللی از این ضعف استفاده کند و امروز هم برای ما ابراز وجود کند. مشکل از خود ماست وگرنه اینها عددی نبودند .

همچنین اغلب کاربران خواستار بازگشت سرمایه​گذاران ایرانی به مرزهای داخلی کشور بویژه حضورشان در جزایر جنوبی کشور شده بودند. از جمله اینکه سعید هم نوشته است: «حیف پول و سرمایه ایرانی که به جیب این عرب​ها می​رود، با کمی فکر و دور اندیشی می​شود همه این سرمایه​ها را به وطن باز گرداند».

نگاه ملی​گرایی در اظهارنظر برخی از دیگر کاربران نیز دیده می​شود. چه آنکه کاربری با نام رضا نوشته است: « آدم تو ایران باشه نان خشک و چای بخوره بهتر از رفتن پیش این آدم ها هست». کاربر دیگری هم نوشته است: «هموطنان عزیز! حداقل می خواهید از ایران خارج شوید به یک کشور درست و حسابی بروید! الان هم که با این وضعیت جلوی دلالی بعضی ها گرفته شده و امارات دیگه سود زیادی نداره!»

کاربر دیگری با نام  کیارش هم معتقد است: :اگر دولت مردان ما نمی توانند واکنش درستی داشته باشند ما همه ایرانی​های همه جای دنیا، نباید سفری به آنجا داشته باشیم. حتی ورزشکارانمان نباید به امارات بروند. مخصوصا لیگ فوتبالشان که به ما دهن کجی کردند و اسمش را یک نام جعلی گذاشتند. توصیه کاربر دیگری به هموطنان نیز از این قرار است: «از سایر ایرانیان عزیز و میهن پرست خواهش می کنم از سفر به کشورهای عربی خودداری کنید، پول و علمی را که با سختی به دست آورده اید صرف اینها نکنید.»

کاربر دیگری هم که خود را معرفی نکرده، یادآورشده است که این رفتار قبلا از سوی صدام نیز رخ داده بود. به نوشته وی، «یکبار قبل از انقلاب، صدام چنین کاری با ایرانیان مقیم عراق کرد. البته من گمان می​کنم باید با امارات با قوه قهریه برخورد کرد. البته این طرح مربوط به شیعه​زدایی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می​باشد و باید یک ضرب شصتی به اینها نشان داده شود». ناصر هم متذکر شده است که «متاسفانه فقط شیعه ها نیستند که اخراج می​شوند، خیلی از ایرانیان اهل تسنن نیز هستند که اخراج می​شوند و باز متاسفانه هیج کسی جوابگوی این رفتار نیست.»

برای مطالعه دیگر کامنت​های کاربران خبرآنلاین، به اینجا مراجعه کنید.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    179 2
    فقط امارات نيست ك به ايراني ها اهانت ميكنه .. من خودم پارسال به انگليس رفتم تا مدتي كنار همسرم بمانم .. اما با وجود اينكه همه چيز درست بود در فرودگاه لندن به طرز خفت باري ديپورتم كردن .. با اينكه حق خودمو تونستم ازشون بگيرم اما ميليون ها تومن ضرر كردم .. حالا بماند ك چه رفتار توهين اميزي هم در تهران با من نكردند
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    بهترین را ه اینست که ایران هم اماراتی هارا اخراج کند !!!!
  • زرین دشتی A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    اماراتی ها را اخراج کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    کلیه پرواز هواپیما ها به امارات و بر عکس رو قطع کنن
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      19 5
      آب قطعه مواظب باش
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    به نظر من در شرایط کنونی سفر به امارات چیزی جز وطن فروشی وخیانت به نام ایران زمین نیست. نباید از دولت انتظار کاری داشت چونکه تا حالا کاری نکرده ونخواهد کرد. ما مردم باید خودمان پاسخ مناسب را با رفتارمان به امارات بدهیم.(ایرانی بیدار شو)
  • امیر IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    36 7
    خبرآنلاین،بسیاری از ایرانی ها و مردم جنوب کشور در امارات به خصوص دوبی زندگی میکنند.اگر مردم و مسئولان ما اطلاع ندارن،متوجه باشند که حاکم دوبی شیخ محمد رفتار بسیار خوبی با ایرانی ها داره و علی رغم فشار ابوظبی برای تحت فشار قرار دادن ایرانی ها و پس گرفتن اسکله ایرانی ها بارها از این کارسرباز زده و به ابوظبی هم گفته که پدر من ایرانی ها را مثل برادر میدونست و این روابط ادامه خواهد داشت... اما در سیاست هایی که دوبی از ابوظبی پیروی میکنه و ابوظبی قانون می کنه مثل بانک ها و ویزا و گذرنامه،بر طبق قوانین امارات دوبی موظف هست که از ابوظبی پیروی کنه که به ناچار به این برخورد با ایرانی ها تن میده. حاکم دوبی علی رغم فشار ابوظبی هنوز حاضر نشده علیه ایران و درمورد جزایر سه گانه صحبتی داشته باشه
  • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    49 6
    اماراتی ها رو از ابوموسی اخراج کنید و اتباع بیگانه که کنگر خورده اند و لنگر انداخته اند و هم اشتغال را با معضل روبرو ساخته و هم امنیت را در شهرهایمان پایین اورده اند و هم منظری زشت به کشورمان داده اند، را به کشورهای خود دیپورت کنید، کاش مسئولان ذیربط با موضع اقتدار عمل کنند
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    86 7
    اصلا این تابلوی وزارت امور خارجه خودش توهین به تمام کشوراست. نه شرقی نه غربی دیگه چه صیغه ای هست؟
  • تانن IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    17 34
    من نمی دونم این ملت ما چرا انقدر جو گیرن
  • علی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    44 5
    مقابله به مثل کنید
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    36 3
    ببینید چه بخواهیم چه نخواهیم امارات کشوری در همسایگی ماست. شما اگه یه همسایه ی بد داشته باشید هر روز باهاش دعوا میکنید و کلی وقت و انرژی و اعصابتونو واسه اینکار میذارید یا با سیاست (دقت کنید سیاست) سعی میکنید از همون همسایه بیشترین استفاده رو ببرید با کمترین هزینه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    51 5
    دوستاني كه فكر ميكنند با كشيدن ديوار دور كشور وقطع رابطه با همه دنيا ميشه اب رفته رو به جوى برگردوند بايد متوجه باشن كه اگر ما جايگاه واقعى خودمون در مناسبات بين المللى رو پيدا كنيم ، كشور كوچكى مثل إمارات كه سهله ، بزرگتر از إمارات هم جرات بى احترامى به ايران عزيز و ايرانى ها رو ندارن، پس به أميد اون روز كه راه حل اساسى اونه
  • بی نام GB ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    53 2
    خیلی جالبه که همش دنبال قطع و دعوا هستیم چرا کسی نمیگه که چرا اینقد ضعیف شده ایم که هر کس جرات میکند لگدی به ما بزند. چرا در عوض قطع ارتباط و دعوا دنبال این نیستیم که چطور میتوانیم ان قدر قوی باشیم که کسی جرات نکند به ما چپ نگاه کتد. بهتر است به عوض منروی کردن بیشتر خودمان دیپلماسی قوی تری داشته باشیم
  • بی نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    41 6
    ایرانیان از امارات اخراج می شوند اما اماراتی ها در ابوموسی می مانند ! عجب مقابله به مثل شدیدي !
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    28 3
    وزارت امور خارجه باید پاسخ قاطعی به این بی احترامی بده
  • ارشان A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    10 2
    برخورد باید حساب شده .سنجیده .با اقتدار.با دور اندیشی و بدور از احساسات تند باشد.توهین کار درستی نیست.این کشورها همسایه ما و برادران دینی میباشند.با گفتگو میشود حل کرد .با کلید تدبیر.فعلا ما به اینجا رسیدیم.باید تلاش کنیم که ایرانی اعتبار و احترام بین المللی گذشته را بدست اورد.به قول یکی از دوستان که در سال 54 فقط با کرایه تاکسی به مبلغ 5 ریال ویزای امریکا گرفتم.انشا الاه با همت مردم اعتبار ایرانی مانند گذشته بر خواهد گشت.
  • مسعود IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    11 1
    به نظر شما چرا این همه ایرانی میرن دوبی پولشون رو خرج میکنن و این همه از سرمایه های ایرانی ها در دوبی هست و کشور ازش بی بهره هست ؟ به شما میگم چرا چون تو خونه همه ماهواره هست ولی قانونا ممنوع هست و پارازیت میندازن روش حتی نمایندگان مجلس هم که ممنوعش کردن استفاده میکنن . چون همه میرن امارات که کنسرت خاننده های رو ببینن چون تو امارات روسری اجباری نیست
    • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      0 4
      اونجا فحشا هم آزاده
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    10 2
    من خودم یکی از اخراجی ها هستم به آقای احمدی نژاد هم نامه نوشتم ولی به هیچ جا نرسیدم که کل کار و زندگیم ار دست دادم ولی کو گوش شنوا هفتگی حدود 30 الی 40 نفر اخراج می کنند . ممنون از اینکه پیگیری می کنید .
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    2 3
    طفا شما دراقدامی متقابل اماراتی های ساکن ابوموسی را اخراج کنید.
  • رضا A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 1
    اينها از صدقه سر ما ايرانيها به همه جا رسيدن از پول ايراني ها كشورشونو ساختن حالا دستشون درد نكنه بايد. سرمايه ها مونو از كشورشون بكشيم بيرون
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    3 1
    تکیه دادن به دیوار گلی عر بها این نتیجه را برای هموطن های مقیم امارات را دارد .دولت ایران هم هیچ کاری نمی تواند بکند
  • ایرانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    1 1
    تعدادی از دوستانم در دوبی زندگی می‌کنند ، خداییش پول‌هایی که آنها از ایران در می‌آورند اما آنجا خرج می‌کنند اگر تنها درصد کوچکی‌ش در همین ایران خودمان می‌مانند چه انسان‌ها که نفع نمی‌بردند... به نظر من ماندن مردمان کشورمون در آنجا فقط برای مملکت ما هزینه‌هست و لا غیر... حیف میل پول به خاطر هیچ