خبرگزاری تسنیم:

رئیس‌جمهوری سوریه آخرین تحولات جاری در مصر را مورد بررسی قرار داد و از اخوان المسلمین و رئیس‌جمهوری مخلوع مصر انتقاد کرد.
 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه " البعث" سوریه؛ بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در تازه‌ترین اظهار نظر درباره تحولات جاری در مصر از مواضع اخوان المسلمین مصر و محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع این کشور انتقاد کرد.
بشار اسد درباره جماعت اخوان المسلمین مصر گفت: اخوان المسلمین گروهی هستند که متأسفانه با فرزندان مصر و هم‌کیشان خود تندخو و با اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌های غاصب با تساهل و تسامح رفتار می‌کردند.
رئیس جمهوری سوریه درباره آینده مصر بعد از محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر و جماعت اخوان المسلمین مطرود شده از جانب ملت مصر ابراز امیدواری کرد با رفتن مرسی و این جماعت آرامش بار دیگر به کشورهای منطقه بازگردد و مصر هویت عربی خود را بار دیگر بازیابد.
وی درباره مرسی و اخوان المسلمین هم گفت: آنها از دین برای تحقق خواسته‌ها و اهداف تنگ‌نظرانه خود استفاده می‌کردند.
بشار اسد در ادامه گفت: جماعت اخوان المسلمین از اسلام برای جامه عمل پوشاندن به اهداف و منافع شخصی خود استفاده کردند.
وی در پایان در توصیف جماعت اخوان المسلمین مصر گفت: این جماعت کسانی هستند که با هم‌کیشان خود و هم‌میهنانشان با تندخویی رفتار می‌کردند ولی در مقابل با دشمنانشان و با صهیونیست‌ها و غرب با تساهل و تسامح رفتار می‌کردند و همواره برای جلب رضایت و خشنودی آنها اقدام می‌کردند.

4949