محمود حاجزمان: نخستین تجربه بسیاری از موتورسوران حرفهاین به دوران کودکی آنها و بازی با سهچرخههای رنگارنگ بچگانه باز میگردد. اما هر چقدر که نشستن کودکان نوپا بر بالای سه چرخ پلاستیکی گنده بسیار شادیبخش و جذاب است؛ به همان اندازه تماشای انسانهای بالغی که روی سهچرخههای ویژه بزرگسالان نشستهاند خیلی خیلی ناخوشایند است. اما زمان آن فرا رسیده تا تغییراتی در این چشمانداز به وجود آید. چارلز بمباردیر، یکی از خالقان مرکب سه چرخ مشهور Spyder و نوه مخترع اسنوموبیل، موتورسیکلت سهچرخه مفهومی جدیدی طراحی کرده که همانند خاطرات سهچرخه سواریهای کودکی، افسانهای و هیجانآور است.
بر خلاف سهچرخههای ویژه کودکان، مدل مفهومی جدید به نام TrialTrike دو چرخ در جلو و یک چرخ در پشت دارد. بمباردیر این موتورسیکلت را برای راندن روی آسفالت، جادههای خاکی و سنگلاخها طراحی کرده است. صندلی این موتور یکی دیگر از اختراعات بمباردیر است: برای کمک به حفظ تعادل در جادههای پر از دستانداز، صندلی موتوردار Carving Seat با زوایا و سرعتهای مختلف کج میشود، تا در مقابل نحوه تکیه دادن راننده در پیچها و شتابگیریها واکنش نشان دهد.
بمباردیر همچنین طرحی در ذهن دارد تا TrialTrike را همراه با سیستم تعلیق هوشمند ارائه کند. در این سیستم، موتورسوار نوع خاصی از جاده (خاکی، برفی یا آسفالت) را انتخاب میکند؛ و الگوریتمی از پیش طراحی شده قدرت موتور، توزیع ترمز روی چرخها و کنترل کشش را انجام میدهد.
نیروی محرکه این موتورسیکلت توسط یک موتور پاشش مستقیم دو زمانه با توان 165 اسببخار تامین میشود. دو شفت خروجی نیروی هر چرخ را تامین میکنند. به منظور آنکه جرم موتورسیکلت هر چه بیشتر در اطراف مرکز جرم آن متمرکز شود -که باعث آسانتر شدن راندن موتور میشود- بمباردیر ترمزهای دیسکی جلو را به جای طوقه هر چرخ در شاسی موتور قرار داده است.
53275