این دومین سال متوالی است که موتورسیکلت الکتریکی MotoCzysz برنده رقابت‌های TT Zero می‌شود. این نمونه با بدنه فیبرکربنی و فاقد شاسی امسال توانست به رکورد سرعت متوسط 160 کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

محبوبه عمیدی: موفقیت موتورسیکلت الکتریکی MotoCzysz در مسابقات TT Zero آنهم در دومین سال متوالی، باز هم توان بالا و سرعت قابل‌توجه موتورسیکلت‌های الکتریکی را اثبات کرد. این موتورسیکلت توانست رکورد تازه سرعت متوسط بیش از 160 کیلومتربرساعت را در پیست 60 کیلومتری این مسابقه به جا بگذارد. در سال‌های پیشین این سرعت متوسط به ترتیب 155 و 140 کیلومتربرساعت بود.

MotoCzysz

به گزارش گیزمگ، دوربین‌های ثبت سرعت، حداکثر سرعت این موتورسیکلت را که فاقد شاسی و از جنس فیبرکربن تهیه شده و تنها 238 کیلوگرم وزن دارد، 240 کیلومتربرساعت ثبت کرده‌اند که در نوع خود فوق‌العاده است.

در کنار این موتورسیکلت سریع‌السیر و دیگر رقبای آن، 4 گروه دانشگاهی نیز در این رقابت شرکت کرده بودند که اولین آنها با سرعت متوسط 140 کیلومتربرساعت به خط پایان رسید و به عنوان سوم دست یافت. پس از این تیم که برنده جایزه 5000 پوندی این رقابت‌ها برای تیم‌های دانشگاهی شد، تیم دانشگاه ام.آی.تی با همکاری بی.ام.و در جایگاه دوم تیم‌های دانشگاهی و مقام چهارم قرار گرفت.

محصول همکاری مشترک ام.آی.تی و بی.ام.و

با توجه به تلاش شرکت MotoCzysz برای ساخت موتورهای جدید D1g1tal Dr1ves با توانی بیش از 200 اسب‌بخار که نتیجه بهبود بخش‌های داخلی و سیستم خنک‌کننده و افزایش بهره‌وری موتور است، می‌توان سرعت‌های بالاتری را از موتورسیکلت‌های تازه این شرکت انتظار داشت.

MotoCzysz

البته هنوز هم فاصله میان سرعت سریع‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی با انواع بنزین‌سوز قابل‌توجه است و موتورسیکلت‌های بنزین‌سوز حدود 28درصد سریع‌تر هستند. آنها 54 سال است که رکورد 160 کیلومتربرساعت را پشت سر گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد موتورسیکلت‌های الکتریکی برای رقابت تنگاتنگ با انواع بنزین‌سوز راهی طولانی را پیش‌رو داشته باشند.

53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =