"احمدی نژاد در پاستور می ماند"، این واکنش شماری از مطبوعات و رسانه ها به خبر تاسیس یک دفتر بود، دفتری که به نام احمدی نژاد گره خورده است. مردی که طی هشت سال گذشته، مردم ایران و دنیا از او بسیار شنیده اند.

وقتی پای احمدی نژاد در میان باشد، سرعت تحلیل مطالب پیرامون وی، به مانند سرعت مصوبات سفرهای استانی است . به سرعت برق و باد تصویب و ابلاغ می شود.

برای تبیین موضوع ، رفت و برگشتی به مالزی خواهیم داشت:

سال 84 بود. سید محمد خاتمی برای شرکت در اجلاس " اسلام و غرب" وارد کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی شد. منتخب ملت ایران که به تازگی میز ریاست را به محمود احمدی نژاد واگذار کرده بود، نمایندگی اسلام را در این اجلاس که جمعی از اندیشمندان مسیحی و مسلمان در آن حضور داشتند ، یدک می کشید.

پیش از حضور در سالن کنفرانس در پاسخ به تماس تلفنی کاردار وقت سفارت ایران " احمد معصومی فر" که در حال حاضر سفیر کشورمان در کره جنوبی است، به سفارت ایران رفتم. او که به دلیل فراخوان سفیر ، مسئولیت سفارت را نیز عهده دار بود از نمابری گفت که از وی خواسته شد هیچ مساعدتی به آقای خاتمی نشود. دلنگرانی در سیمای نماینده سیاسی ایران موج می زد.

معصومی فر نگران روند قرارداد 16 میلیاردی نفتی با کوالالامپور بود که در وضعیت تحریم و فشار آمریکا در مرحله پایانی قرار داشت و آشکار شدن عدم پشتیبانی سفارت از آقای خاتمی ممکن بود طرف مالایی را نسبت به مسایل داخلی ایران حساس و تاثیر خود را بر روابط اقتصادی دو کشور بگذارد. او از من به عنوان نماینده رسانه ای ایران در مالزی و شماری دیگری از ایرانیان مقیم خواست در مدت حضور سید محمد خاتمی از هر مساعدتی دریغ نکنیم که موضوع آبروی کشور است.

شماری از ایرانیان مقیم پای کار آقای خاتمی آمدند . از صفر تا صد حمایت ها از نماینده ملت بزرگ ایران صورت گرفت تا آبروی کشور حفظ شود.

" احمد عبدالله بداوی" نخست وزیر وقت مالزی زمانی که در سخنرانی خود نام سید محمد خاتمی را به زبان آورد، حضار در سالن مرکز همایش های بین المللی کوالالامپور «klcc» به احترام رییس جمهور سابق ایران از جای برخواستند و با کف زدن او را مورد محبت خود قرار دادند. این موضوع هنگام سخرانی " حامد البار" وزیر خارجه وقت مالزی نیز تکرار شد.

طی دو روز همایش اسلام و غرب، لنز دوربین عکاسان خبری حاضر در اجلاس یک مشتری ثابت داشت و آن هم سید محمد خاتمی بود.حتی کارکنان مرکز همایش های بین المللی مالزی نیز نخواستند افتخار عکس یادگاری با خاتمی را از دست بدهند. آن روز، آنجا هر که نام ایرانی داشت، به خود می بالید.

تصویر اینهمه غرور و افتخار، قاب نگاهتان باشد، به ایران برگردیم، تهران - سعد آباد:

یک روز خبر می رسد ناهار محافظان رییس جمهور سابق حذف می شود . روز دیگر تلفن های دفتر آقای خاتمی دیگر بوق ندارد و روز بعد....... این همه اتفاق برای مردی می افتد که چند روز پیش از آن، به مدت 8 سال منتخب ملت ایران بود.

" دفتر رییس جمهور سابق " این یعنی چند گام به جلو

اتفاقاتی که برای آقای خاتمی پس از خاتمه 8 سال خدمت رخ داد، نباید برای هیچ یک ازمنتخبان مردم رخ دهد. صحبت از یک فرد نیست ، موضوع یک ملت است. توهین به منتخب مردم قبل و بعد از دوره ریاست ، اهانت به یک ملت است.- این دیدگاه منافاتی با نقد عملکرد افراد ندارد.-

به عنوان یک ایرانی، به عنوان یک روزنامه نگار بی طرف، خوشحالم که با تاسیس این دفتر، اتفاقات تلخی که برای آقای خاتمی رقم خورد ، برای آقای احمدی نژاد رخ نمی دهد. اینکه گمانی زنی شود که هدف از تاسیس دفتر فلان است و بهمان ، نمی تواند از ارزش این کار بزرگ بکاهد . پیگیری و راست آزمایی گمانه زنی ها را بر عهده نهادهای نظارتی و امنیتی بگذاریم. ما باید از اینکه مدار تجربه یک شخص و یک تیم، پس از 8 سال «صفر» نمی شود، خدا را شاکر باشیم چرا که برای تجربه نمی توان ارزش مادی قایل شد. ضمن اینکه با تاسیس دفتر، زمینه ورود به دیپلماسی عمومی برای منتخبان مردم فراهم می شود. در این باره بیشتر خواهم نوشت.