همایون اسعدیان و حسین فرحبخش در برنامه تلویزونی «هفت» حاضر شدند و به مناظره در مورد ماجراهای خانه سینما و راه اندازی تشکیلات جدید پرداختند.

حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان سینما که عضو تشکل موسوم به خانه سینما دو هست. در ابتدای مناظره هیات مدیره خانه سینما و برخی از سینماگران همسو با ان را با منافقان مقایسه کرد.

او گفت که سالگرد عملیات مرصاد نزدیک است، رفتار برخی از آقایان شبیه رفتار منافقان است. آن ها در شرایطی سنگ 4هزار سینما گر عضو خانه سینما را به سینه می‌زنند که خود با استفاده از امکانات یک نهاد دیگر پول‌های میلیاردی در می‌آورند و زمینه بیکاری بسیاری از سینماگران را فراهم می‌کنند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شعبان بی‌مخ و رفتار او در دهه 30 و 40 گفت که ما شعبان بی‌مخ را ندیدیم و از زبان بزرگترها در مورد او شنیدیم، اما در تجمع سینماگران مقابل خانه سینما دیدیم که آقای برزیده مثل شعبان بی‌مخ رفتار کرد.

او ادامه داد: ما نمی دانستیم که آقای برزیده کشتی کج هم کار می‌کنند، ایشان جفت پا می‌زدند به در خانه سینما که یادآور رفتار شعبان بی‌مخ بود.

فرحبخش در ادامه به مساله شکل‌گیری خانه سینما پرداخت و ایرادات  آن را بر شمرد.

اسعدیان اما خطااب به گبرلو مجری برنامه «هفت» گفت که ما امشب آمده‌ایم تا در مورد مسائل چند هفته اخیر صحبت کنیم . در مورد راه اندازی خانه سینما و مسائل مربوط به آن بارها در همین برنامه چه زمان آقای جیرانی و چه زمان شما صحبت شده است.

پیش از این نیز رضا میرکریمی در گفت و گو با ایسنا به عملیات مرصاد و رفتار منافقان اشاره کرده بود.(اینجا)

5757

منبع: خبرآنلاین