ایسنا نوشت:

یکی از وزیران رژیم صهیونیستی در پی تصویب فرمان آزادی 104 تن از اسیران فلسطینی، با اعتراف به اینکه فلسطینی‌های بسیاری را کشته است، اعدام تمامی اسیران فلسطینی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، نفتالی بنت، وزیر صنعت و بازرگانی رژیم صهیونیستی در نشست روز دوشنبه کابینه اسرائیل در خصوص آزادی اسیران فلسطینی خطاب به یعقوب عمیدرود، مشاور امنیت ملی اسرائیل گفت: فلسطینی‌های بسیاری را در طول زندگیم کشته‌ام و این مساله برای من دشوار نبود.

وی گفت: به محض آنکه فلسطینی‌ها را به چنگ آوردی، باید آنها را به قتل برسانی.

عمید نیز خطاب به وی گفت: گوش کن ... این سخنت غیرقانونی است. بنت در پاسخ گفت: من در زندگی‌ام بسیاری از فلسطینی‌ها را کشته‌ام و این کار برایم اصلا دشوار نبود. وی در ادامه تاکید کرد که از مخالفان سرسخت آزادی اسیران فلسطینی است.

آزادی اسیران فلسطینی، یکی از شروط تشکیلات خودگردان برای بازگشت به مذاکرات صلح خاورمیانه است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که با آزادی 104 تن از اسیران فلسطینی بازداشت‌ شده پیش از امضای معاهده اوسلو موافق است اما گروه‌های تندرو و شهرک‌نشینان اسرائیلی با این اقدام مخالفند.

5252

منبع: ایسنا