هر کس که به خروج استیو بالمر از حوزه ریاست مایکروسافت به عنوان "شکست" نگاه کند، سخت در اشتباه است.

 

رشد سالانه  16 درصدی کمپانی، فروش خوب در بازارهای بلوغ یافته، درآمد سه برابری مایکروسافت در زمان تصدی بالمر، دو برابر شدن سود خالص کمپانی و البته کمی قصور؛ کارنامه استیو بالمر در مایکروسافت است.

سادگی است اگر فکر کنیم استیو بالمر میراث دار موفقیتهای ویندوز و آفیس بوده است.هر کدام از این فاکتورها در جای خود موثر بوده اند، اما همه چیز نبوده اند. در زمان مدیریت بالمر، کسب و کار بخش ERP و CRM مایکروسافت از صفر به سوی فروشهای میلیاردی رفت، sharepoint در زمان بالمر اوج گرفت، فروشهای میلیاردی ایکس باکس ، System Center Suite، برنامه LYNC و افیس 365 و پلتفورم کلود آژر Azure در دوران وی بوده است.

همچنین رشد استوار محصولاتی مانند  Windows Server, Exchange Server, and SQL Server ادامه یافت و محصولی مانند Hyper-V در برابر Vmare به خوبی قد علم کرده است.

البته چالش ها و قصور را نیز نباید از یاد برد. موتور جستجوی بینگ و مشکلات سرویس های آنلاین مشابه، خرید 6 میلیارد دلاری کمپانی تبلیغات و بازاریابی aQuantive در سال 2007 و کم رنگ شدن ان در سال 2012 ، مقابله بلک بری و سرویس های ایمیل ان با اکسچینج مایکروسافت، بحث ویندوز موبایل و داستان ورود مایکرویافت با تبلت سرفیس و موفقیتهای ضعیف ان در بازار، از آن دست است.

مایکروسافت کمپانی است که محصولات خود را به کاربران می فروشد اما کمپانی ارتباطاتی با مردم به صورت مستقیم نیست.دغدغه آیفون و بازار گوشی های هوشمند مایکروسافت را کشته است. بازار کم رونق پی سی و نصب ویندوز و آفیس روی لپ تاپ و رایانه های جدید ، ورود به بازار اپ های آنلاین برای مشتریان، مشتری مداری را در زمان بالمر کم رنگ نمود.

مایکروسافت دو دنیا دارد: دنیای مصرف کنندگان و دنیای سازمانها و نهاد های بزرگ. قطعا فروش های میلیاردی با قراردادهای چند ساله در بخش سازمانها تعریف می شود اما بیل گیتس با دنیای مصرف کنندگان و کاربران ویندوز 95 و ... کار خود را توسعه داد و بعد به سوی سازمانها تغییر استراتژی داد.

اینک تعریف دوباره بازار مصرف محصولات، باید مد نظر مدیر بعدی باشد، مدیری که وجود خارجی ندارد.

 

منبع: ارس تکنیکا

56501

 

 

منبع: خبرآنلاین