ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر در تماس تلفنی با همتای روس خود مدعی شد که نظام سوریه مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اطراف دمشق است؛ ادعایی که فورا با مخالفت مسکو مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، موضع واشنگتن در قبال بحران سوریه را اعلام کرده و مدعی شد که نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حومه دمشق بوده است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه نظام سوریه مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی بوده است را رد کرده و نسبت به رویکرد متعمدانه برخی از کشورها برای ناکام گذاشتن تلاش‌های سیاسی جهت حل وفصل بحران سوریه ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه‌ وزارت خارجه روسیه آمده است: جان کری برآوردهای خود را که معتقد است توسط "منابع موثق" جمع آوری شده، ارائه داد واعلام کرد که دولت سوریه مسئول استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حومه دمشق بوده است.

بنا بر این گزارش، سرگئی لاوروف مخالفت خود را با این اظهارات اعلام و موضع روسیه در این زمینه را کاملا واضح به اطلاع کری رساند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما تبادل اطلاعات در خصوص استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را در صورتی که از طریق کارشناسان و به صورت جدی و کارشناسی شده باشد می‌پذیریم.

5252

منبع: ایسنا
"