تیم آموزشی ATCUAE (کانون اتومبیلرانی و جهانگردی امارات متحده عربی) به کمک ایران می آید تا برای رویدادهای جهانی آماده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ و به نقل از سایت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، ایران در تلاش برای گسترش ورزشهای موتوری خود گامهای بلندی برداشته است و در آرزوی میزبانی و شرکت در رویداد رالی خاورمیانه است.
حمید رضا مهرعلی، سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران در دیداری که با بن سلایم همتای اماراتی خود داشت از برنامه های کشورش برای گسترش زیر ساختهای ورزش های موتوری خبرداد.
یکی از دستاوردهای این نشست جلب موافقت باشگاه اتومبیلرانی و جهانگردی امارات برای اعزام گروهی از متخصصان تا اواسط دیماه به تهران بود.

هدف از این کار آموزش مقامات برگزار کننده و افراد داوطلب در فدراسیون ایران در زمینه همسان سازی رویدادهای ورزشی در سطح استانداردهای بین المللی است که توسط سازمان FIA (فدراسیون جهانی) وضع می شوند.

همچنین در این نشست شرح مختصری توسط بن سلایم بعنوان رئیس بخش تازه تاسیس فیا بنام بخش گسترش نیروهای ورزشهای موتوری ارائه شد.

بن سلایم بدنبال طرح ریزی برنامه 10 ساله ای برای گسترش جهانی این ورزش است و از سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی ایران برای حضور در هیئت رئیسه درخواست همکاری کرده است.

در این دیدار مهرعلی گزارشی از روند پیشرفتهای انجام شده در ورزشهای موتوری ایران از جمله ساخت یک پیست جدید در نزدیکی تهران و پرورش رانندگان جوان با استعداد ارائه کرد.

در گزارشی که سایت فدراسیون کانون اتومبیلرانی امارات داشته است به همت بالای ایران برای حضور و پیشرفت در جایگاه های بین المللی اشاره شده است.

«ایران، امیدوار است تا در مسابقات رالی خاور میانه جایگاهی پیدا کرده و راهنمایی های ارائه شده از سوی بخش آموزشیATCUAE ( موسسه دانش های موتور اسپرت MKI) قدم مهمی در جهت نیـل به این اهداف خواهد بود.

آموزشهایی که قرار است در تهران ارائه شود، تمامی بخش های سازماندهی رویدادهای ورزشهای موتوری را در بر خواهند گرفت و تاکید خاصی بر رعایت ایمنی شرکت کنندگان و تماشاچیان خواهند داشت.»

ATCUAE یکی از پنج سازمان ملی ورزشهای موتوری در جهـان است که از جانب فیا مجاز به ارائه برنامه های آموزشی و تربیتی مربی است. این سازمان قبلاً در تابستان 2012 یک دوره ای دیگر آموزشی را در ایران برگزار کرده بود.

251 41

منبع: خبرآنلاین