ایسنا نوشت:

 وزیر خارجه آلمان با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، تاکید کرد که جامعه جهانی نباید در مقابل این اقدام وحشیانه سکوت کند و این مساله به دادگاه کیفری بین المللی خواهد رفت.

 به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، گوئیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان سکوت جامعه جهانی را در مقابل آنچه که از آن به عنوان استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی یاد کرد، امری غیر معقول دانست.

وی اعلام کرد: طی رایزنی‌هایی که بین کمیته‌ روابط خارجی پارلمان آلمان و مسئولان دادگاه کیفری بین المللی انجام گرفت، در نهایت تصمیم بر این شد که پرونده سوریه به این دادگاه ارجاع و در مورد عاملان استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحقیق شود.

وستروله در مصاحبه با این روزنامه مدعی شد: در مقابل اقدامات اخیر دولت سوریه که به مثابه نقض قوانین حقوق بشری وعهدنامه‌های بین‌المللی است، نمی‌شود دست روی دست گذاشت و ساکت ماند.

وی اعلام کرد: قدم بعدی بهتر است در راستای شناسایی مسئولان این جنایت باشد. تماس‌های تلفنی متعددی در این زمینه با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل صورت گرفته است و برلین در خلال این تماس‌ها سرعت بخشی به روند برگزاری کنفرانس ژنو 2 را خواستار شد.

52261

منبع: ایسنا