جان کری وزیر امورخارجه آمریکا پس از توافق با روسیه در ژنو درخصوص بحران شیمیایی سوریه بی درنگ و پیش از بازگشت به واشنگتن وگزارش به اوباما راهی تل آویو شد تا گزارش اجلاس ژنو را به اطلاع نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برساند.



سفر کری این پرسش جدی را در افکار عمومی جهانیان مطرح می کند که آیا نتانیاهو رئیس جمهور آمریکاست که او بجای واشنگتن راهی تل آویو شده است ؟ این پرسش همچنین می تواند پرده از نفوذ صهیونیستها در کاخ سفید و بحران شیمیایی سوریه بردارد و این گمانه را تقویت کند که اصولا استفاده از سلاح شیمیایی در حومه دمشق سناریوی طراحی شده و ساختگی صهیونیستها برای جنگ افروزی در منطقه بوده است . نکته ای که لاوروف همتای روسی کری نیز بر آن تاکید کرد .
اکنون که میزان نفوذ صهیونیستها بر کاخ سفید آشکارتر گردیده است ونیز توطئه آنها برای برافروختن شعله های یک جنگ تازه در منطقه با ناکامی مواجه گردیده و اوباما نیز با ابتکار روسها از مخمصه ای که گرفتار آن شده بود آبرومندانه نجات یافته است ، آنچه می تواند به نگرانی در محافل سیاسی مستقل وصلح طلب جهانی دامن بزند نفوذ صهیونیستها در گزارش بازرسان سازمان ملل و تنظیم جانبدارانه و غیر واقعی آن است . اقدامی که می تواند بار دیگر طبل جنگ را در منطقه به صدا درآورد.
رسانه های گروهی مستقل جهان در شرایط کنونی وظیفه دارند ضمن بر حذر داشتن مقامات کاخ سفید از بازی کردن در میدان صهیونیستها ،با دقت وحساسیت روند تدوین گزارش بازرسان بین المللی را رصد کنند و با افشای تحرکات صهیونیستی ،مانع دست بردن آنها در گزارش بازرسان شوند .
در این میان آنچه برای افکار عمومی آمریکا - که براساس نظرسنجی ها با هر گونه جنگ در منطقه وجهان مخالف هستند - مهم است ارزیابی هوشیارانه رفتار رهبران خود و مقابله با پیروی آنها از القائات تل آویو است، تا این شبهه در افکار عمومی جهانیان تقویت نشود که سیاستهای کاخ سفید در تل آویو رقم می خورد!