اسنودن در گفتگو با مجله اشپیگل فاش کرد آزانس امنیت ملی به طرز گسترده ای نقل و انتقال های مالیکاربران و بین بانکهای بین المللی را مانیتور می کرده است.

 

به گفته وی واحدی تحت عنوان "Follow the Money"  در آژانس راه اندازی شده بود که کار تخصصی اش دنبال کردن مبدا و مقصد نقل و انتقالات پولی در سطح بین المللی بوده است. آنها با برنامه نرم افزاری ویژه ای دیتای بانکی را رصد کرده و مانیتور می کرده اند.

دیتاهای بانکی در این پروژه تحت نام Tracfin بیش از 180 میلیون سند بانکی را در بر می گرفته که 80 درصد مربوط به کارتهای اعتباری و بقیه نیز مربوط به اسناد نقل و انتقال مالی بین بانکها در سطح بین المللی بوده است.

در این میان برنامه نرم افزاری شکار اطلاعات روی کارتهای اعتباری VISA به گفته اسنودن خیلی خوب جواب می داده است. افشاگر معروف به اشپیگل گفت نقل و انتقالات بانکی و مالی در افریقا، خاورمیانه و اروپا در اولویت کاری آژانس امنیت ملی بوده و شبکه ارتباطات مالی بین بانکی در سطح جهانی موسوم به سوئیفت SWIFT کاملا مانیتور می شده است. تحت شبکه سوئیفت هزاران بانک اطلاعات محرمانه بانکی خود را با سایر بانک ها به اشتراک می گذارندو این اطلاعات تعریف شده در چند سطح مختلف، توسط سازمانهای اطلاعاتی امریکا مانیتور شده است.

 

 

منبع: اسلش گی یر

56501 

 

منبع: خبرآنلاین