مانیتور کردن هر نوع نقل و انتقال مالی بین المللی توسط NSA

اسنودن در گفتگو با مجله اشپیگل فاش کرد آزانس امنیت ملی به طرز گسترده ای نقل و انتقال های مالیکاربران و بین بانکهای بین المللی را مانیتور می کرده است.

 

به گفته وی واحدی تحت عنوان "Follow the Money"  در آژانس راه اندازی شده بود که کار تخصصی اش دنبال کردن مبدا و مقصد نقل و انتقالات پولی در سطح بین المللی بوده است. آنها با برنامه نرم افزاری ویژه ای دیتای بانکی را رصد کرده و مانیتور می کرده اند.

دیتاهای بانکی در این پروژه تحت نام Tracfin بیش از 180 میلیون سند بانکی را در بر می گرفته که 80 درصد مربوط به کارتهای اعتباری و بقیه نیز مربوط به اسناد نقل و انتقال مالی بین بانکها در سطح بین المللی بوده است.

در این میان برنامه نرم افزاری شکار اطلاعات روی کارتهای اعتباری VISA به گفته اسنودن خیلی خوب جواب می داده است. افشاگر معروف به اشپیگل گفت نقل و انتقالات بانکی و مالی در افریقا، خاورمیانه و اروپا در اولویت کاری آژانس امنیت ملی بوده و شبکه ارتباطات مالی بین بانکی در سطح جهانی موسوم به سوئیفت SWIFT کاملا مانیتور می شده است. تحت شبکه سوئیفت هزاران بانک اطلاعات محرمانه بانکی خود را با سایر بانک ها به اشتراک می گذارندو این اطلاعات تعریف شده در چند سطح مختلف، توسط سازمانهای اطلاعاتی امریکا مانیتور شده است.

 

nsa

 

منبع: اسلش گی یر

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    30 1
    یه ایرانی که مقیم هلنده به ان اس ای زنگ میزنه میگه ایمیلمو اشتباهی پاک کردم و چون شما یه بک آپ ازش دارید میخوام بهم کمک کنید!!!!
    • علی A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      5 0
      بعد چی میشه ؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      8 0
      فیلمش تو یوتوب هست حیف که نمیتونم اینجا آدرس بدم. هیچی پسره خیلی جدی با اون خانم صحبت میکنه و خانمه هم البته زیر بار نمیره و هی ازین میخواد اسم و مشخصاتشو بگه که اینم میپیچونه. یه جا پسره میگه من چون متولد ایران هستم، زیاد مسافرت میکنم و دوستانی هم در رسانه دارم ممکنه برای سازمانتون جالب باشم!!!
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    10 0
    کاش ما هم اینکار رو میکردیم دیگه از شر این همه قاچاق و اختلاس و مفاسد دیگه راحت میشدیم
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    15 0
    نه این که در ایران شدیدتر از این ها مانیتور نمیکنن!
  • بی نام A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    5 1
    آقا ویزا آمریکا بدن . من خودم نام کاربری و پسورد ایمیلاما میدم بهشون .