تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷

تسنیم نوشت:

ترکیه به دمشق هشدار داد که اگر به دنبال اقدامات تلافی جویانه در قبال سرنگونی یک فروند بالگرد نظامی این کشور توسط ترکیه باشد با پیامدهای منفی آن روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، به نظر نمی رسد بمب گذاری خودرو در شهر مرزی باب الهوا اقدامی تلافی جویانه از سوی سوریه باشد. در این انفجار حداقل 12 نفر زخمی شدند.
این انفجار یک روز پس از آن اتفاق افتاده که هواپیماهای ارتش ترکیه یک فروند بالگرد نظامی سوریه را به اتهام نقض حریم هوایی این کشور سرنگون کردند.
وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد، واحدهای امنیتی و اطلاعاتی ما در خصوص انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر مرزی باب الهوا تحقیق می کنند و نباید نتیجه گیری و قضاوت زودی در خصوص تلافی جویانه بودن این اقدام داشته باشیم.
داوود اوغلو افزود، چنین رفتار تلافی جویانه ای را بر ضد ما از سوی مرزهای سوریه نمی توان تصور کرد. دولت سوریه باید بداند اگر به دنبال اقدام تلافی جویانه باشد با تبعات و پیامدهای منفی آن روبرو خواهد شد.
از زمان آغاز بحران داخلی سوریه در مارس 2011 میلادی، ترکیه حمایت اشکار خود را از شبه نظامیان مخالف دولت بشار اسد اعلام کرده است.
5252

منبع: تسنیم