کودکان شرکت‌کننده در نمایشگاه هفته ملی کودک از رییس جمهور خواستند از منابع آب کشور محافظت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز پنج شنبه کودکان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در پایتخت، در کاری مشترک بین این موسسه و سازمان حفاظت از محیط زیست در نمایشگاه هفته ملی کودک به شکلی نمادین در کنار یک آب‌نما جمع شده و خواهان توجه مسوولان به حفاظت از منابع آب کشور شدند.

کودکان حاضر در مرکز در کنار احمدعلی کیخا، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از زیست کشور جمع شده و ضمن تشکیل یک زنجیره انسانی حفاظت از آب و منابع حیات را از مسوولان خواستار شدند.

این کار هم‌زمان با قرائت پیام معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم انجام گرفت و کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با تشکیل زنجیره‌ای نمادین در کنار آب خواهان مراقبت و توجه مسئولان از منابع محیط زیست شدند.

این کودکان با تاکید بر شعار هفته ملی کودک یعنی «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» خطاب به سازمان حفاظت از محیط زیست و رییس جمهور گفتند مهم‌ترین مایه حیات و زندگی ما آب است و دولت باید برنامه‌های گسترده و عملی برای حفظ آن مطرح کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان حفاظت از محیط زیست در چهارمین روز از هفته ملی کودک که با نام میراث فرهنگی، کودک و طبیعت نام‌گذاری شده بود برای حفاظت از زیستگاه‌ها و منابع آبی اقدام به تشکیل کارگروهی مشترک کردند که یکی از برنامه‌های آن بازدید کودکان از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها و نوشتن نامه‌ای با موضوع "آقای رئیس جمهور برای نجات منابع آب کشور اقدام کنید"بود.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین