فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در نخستین سفر رسمی اش به اسرائیل، روز یکشنبه با استقبال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و شیمون پرز، رئیس جمهوری این کشور رو به رو شد.

 

 

Video Link

آقای اولاند با ورود به تل آویو، سفری سه روزه را در خاورمیانه آغاز کرده است. در این سفر لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه نیز رئیس جمهوری را همراهی می کند.

نخست وزیر اسرائیل برای خوش آمدگویی به وی به زبان فرانسه گفت که «شما دوست واقعی اسرائیل هستید.» رئیس جمهوری سوسیالیست فرانسه نیز در فرودگاه بِن گوریان و در حضور خبرنگاران گفت: «فرانسه در راستای گسترش سلاح های اتمی اقدامی نمی کند. تا زمانی که ما مطمئن نشویم که ایران از سلاح هسته ای صرف نظر کرده است، ما همه تحریم ها و تمهیدات را باقی نگه می داریم.»

آقای اولاند پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مسکو، روز جمعه به اسرائیل بازمی گردد تا با جان کری، وزیر امورخارجه ایالات متحده آمریکا ملاقات کند.

مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین از موضوعاتی است که در این سفر به آن توجه می شود. مذاکرات اسرائیل و طرف فلسطینی از ماه میلادی ژوئیه و پس از سه سال تعلیق، از سر گرفته شد. با این همه وزارت مسکن اسرائیل قصد دارد تا 19 هزار و 786 خانه در کرانه باختری و 4 هزار واحد مسکونی دیگر در شرق بیت المقدس بنا کند.

منبع: یورونیوز

52261

منبع: یورونیوز