تسنیم نوشت:

اسناد منتشر شده از سوی دادگاهی در اسرائیل نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون یک عضو مظنون به همکاری با القاعده را به صورت مخفیانه بازداشت کرده است.
به گزارش رویترز؛ سامر البرک که کارشناس سلاح های بیولوژیکی است از سال 2010 میلادی تاکنون به صورت مخفیانه در بازداشت نیروهای اسرائیلی قرار دارد و اسناد منتشر شده نشان می دهد که وی از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خواسته است تا دستور آزادی وی را صادر کند.

بر اساس این گزارش بازپرسان دستگاه قضایی اسرائیل اعلام کردند، سامر البرک که میکروبیولوژی را در پاکستان فرا گرفته است در سال 2001 میلادی توسط ایمن الظواهری سرکرده کنونی القاعده استخدام شده است. مقام های رژیم صهیونیستی بر این باورند که سامر البرک قصد طراحی حملاتی را بر ضد رژیم صهیونیستی داشته است. البرک 39 ساله از سال 2010 میلادی بدون انجام محاکمه و تفهیم اتهام در بازداشت رژیم تل آویو قرار دارد.

در ماه اکتبر امسال البرک از دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خواست تا به بازداشت نظامی وی پایان داده و او را آزاد کند. وکیل سامر البرک نیز در پاسخ به این سئوال که آیا موکلش همه اتهامات مطرح شده را رد کرده است، گفت، اگر او یک تروریست بزرگ و مهم بوده پس چرا تاکنون محاکمه نشده است؟ هیچ سند و مدرکی بر ضد او وجود ندارد.

بر اساس اسناد منتشر شده از سوی دادگاه البرک یک بار نیز در آمریکا بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته و سپس در اردن به مدت 5 سال زندانی شده است. وی در سال 2010 میلادی زمانی که قصد ورود به سرزمین های اشغالی فلسطین را از طریق اردن داشته بازداشت شده است.

52261

منبع: تسنیم