شرق گفت وگویی با »ژوزف ویدنهولز» اتریشی از اعضای هیات پارلمانی اروپا انجام داده است و از او درباره ماجرای ملاقات با «نسرین ستوده» و «جعفر پناهی» - وکیل و فیلمسازی که در حوادث پس از انتخابات سال 88 دوره محکومیتی را گذرانده‌اند سوال کرده است

*منظورتان از قانونی‌بودن این دیدار‌ها چیست، ما می‌توانستیم با آنها دیدار کنیم و دیدار کردیم. ببینید نسرین ستوده و جعفر پناهی برنده جایزه «ساخاروف» اتحادیه اروپا بوده‌اند؛ همان جایزه‌ای که امسال به «ملاله» از پاکستان رسید. به همین خاطر وقتی ما در قالب اعضای پارلمان اروپا به ایران آمدیم، تمایل داشتیم با آنها دیدار کنیم.
*به نظرم برنامه‌ریزی درباره قبل و بعد از سفر خیلی مهم نیست. نکته مهم این است که در دیدار هانس اسبودا، عضو هیات پارلمان اروپا به ایران با محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر، ایشان تاکید داشتند که خانم ستوده شهروند آزادی هستند و دیدار با ایشان منع قانونی ندارد، به این ترتیب هر کسی بخواهد می‌تواند با ایشان دیدار کند. دیدار ما با این دو نفر هم غیررسمی و در قالب دعوت آنها به یک میهمانی انجام شده و پیش از سفر نیز در برنامه رسمی هیات نبوده است. ما می‌توانستیم آنها را ملاقات کنیم و این کار را انجام دادیم.

/17212

منبع: شرق