مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که از اواخر وقت امشب جمعه یک سامانه بارشی وارد کشور می شود و بیشتر استانهای کشور را در بر می گیرد.

احد وظیفه مدیر کل سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: از اواخر جمعه شب سامانه بارشی ابتدا مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب و سپس در روز شنبه مناطق مرکزی، جنوبی و روز یکشنبه مناطق شرق و جنوب شرقی را در برمی گیرد و سبب بارش برف و باران شده و در اواخر وقت این روز از مناطق شرقی کشور خارج می شود.

او گفت: با ورود این سامانه بارشی فردا شنبه خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، فارس و اصفهان بارانی می شود و پیش بینی می شود که این بارش در استانهای خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس از شدت بیشتری برخوردار است.

وظیفه در مورد وضعیت آب و هوا در روز یکشنبه گفت: این سامانه روز یکشنبه استانهای فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد که شدت بارش در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیشتر است.

او ادامه داد: برای استانهایی که از شدت بارش برخوردار هستند، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و اختلال در تردد جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.

وظیفه در مورد هوای تهران گفت: مطابق پیش بینی ها تهران نیز مجددا از اواخر وقت روز جمعه و در روز شنبه شاهد بارش پراکنده باران و برف خواهد بود. بارش برف و باران تا روز سه شنبه ادامه دارد.

47232

منبع: خبرآنلاین