نوکیا خود را برای کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا با دست پر آماده می کند و گوشی اندرویدی Nokia X A110 به قیمت 110 دلار مجهز به کیت کت یکی از آنهاست.

 

این گوشی که با اندروید مخصوص نوکیا (با نام نرماندی) ساخته شده دارای پردازنده 1 گیگاهرتزی دو هسته ای است و 512 مگابایت رم دارد. حافظه دستگاه 4 گیگ تعریف شده و با اسلات مخصوص می توان حافظه دستگاه را تا 32 گیگ بالا برد.

(لازم به ذکر است که کیت کت حدود 4 گیگ فضا لازم دارد اما نرماندی، اندروید بهینه شده است که فضای کمی را اشغال کرده و ضروریات این سیستم عامل روی آن نصب شده است به همین خاطر در این مشخصات می بینید که کل حافظه داخلی دستگاه 4 گیگ تعریف شده است و برای دانلود و نصب برنامه های جدید حتما باید حافظه میکرو اس دی به آن اضافه کنید.نکته دیگر اینکه نرماندی فروشگاه مستقل برای دانلود اپ ها داشته و به فروشگاه گوگل پلی وصل نیست اما اپ های محبوب مانند اسکایپ، توئیتر و فیس بوک و ... را به صورت کارخانه ای روی آن نصب شده خواهید داشت.)

این گوشی ارزان قیمت که برای کاربرانی با جیب های کوچک (توانایی خرید محدود) ساخته شده همچنین مجهز به وای فای و بلوتوث 4 بوده و دوربین گوشی نیز 5 مگاپیکسلی است. عکسها  نیز 2592 در 1944 پیکسل ذخیره می شوند. نداشتن دوربین جلو یکی از فاکتورهای ارزان بودن گوشی است و گفته می شود نمایشگر دستگاه 4 اینچی بوده و رزولوشن آن 480 در 800 پیکسل است.

نوکیا 24 فوریه در کنفرانس خبری در بارسلونا، از گوشی ها و سیاستهای جدید توسعه گوشی های هوشمند و تبلت خود سخن خواهد گفت.

منبع: جی اس ام ارنا

56501

 

 

 

منبع: خبرآنلاین