روزنامه واشنگتن پست که نزدیک به محافل جمهوریخواه و صاحبان شرکت های اسلحه سازی است دولت آمریکا را به ضعف در برخورد با کشورهای یاغی متهم کرده و آن را مایه تاسف دانسته است.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه با اشاره به قطعنامه اخیری که در شورای امنیت نسبت به تحولات سوریه به تصویب رسید آن را بی محتوا و بی ارزش خواند که هیچ ضرری برای بشار اسد نخواهد داشت چرا که اگر غیر از این بود کشورهای روسیه و چین آن را وتو می کردند.

به نوشته این روزنامه نگار آمریکایی اعتبار از دست رفته‌ دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، باعث ضعف مواضع این کشور در برابر ایران و سوریه شده است.

واشنگتن پست با اشاره به اینکه ایران همچنان مسیر هسته ای خود را با شتابی کمتر طی می کند نوشت از همین‌روست که ما هزینه ضعف خود را می‌پردازیم، زیرا مشاهده کرده‌ایم که مواضع ضعیف اوباما، باعث افزایش اعتماد به نفس ایران و سوریه شده است.

واشنگتن پست در ادامه نوشته است ایرانی ها حتماً تاکنون آمریکا را بسیار ساده لوح قلمداد کرده‌اند که برای امضای توافق با ایران بیش از حد تمایل نشان می‌دهد و دست و پای خود را گم کرده است این روزنامه این طرز رفتارِ ضعیف آمریکا را به هیچ وجه شایسته‌ یک ابرقدرت ندانسته است.

4949

منبع: خبرآنلاین
"