ایسنا نوشت:

نامزد جمهوری‌خواه سابق پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهوری این کشور برای مهار اقدامات تهاجمی روسیه گفت، تنها چیزی که یک انسان شرور با توان هسته‌ای را متوقف می‌کند، یک انسان خوب با توان هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سارا پیلین، نامزد جمهوری‌خواه سابق پست معاونت ریاست جمهوری آمریکا در کنفرانس "واکنش سیاسی محافظه‌کارانه" با لحنی منتقدانه حاضر شد.

وی سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را بی‌فایده خوانده و گفت: این مساله به تشویق و جسارت بخشیدن به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه کمک می‌کند.

سارا پیلین که یکی از نورچشمی‌های جناح راست است، افزود: ناکامی در نشان دادن صلح از طریق قدرت به برخی از دوستان بسیار بسیار بسیار بد اجازه پیشروی داده است. اوباما زرادخانه ما را از بین می‌برد در حالی که به دشمنانمان اجازه غنی‌سازی انرژی اتمی‌ را می‌دهد. آقای رئیس‌جمهور، تنها چیزی که یک انسان شرور با توان هسته‌ای را متوقف می‌کند، یک انسان خوب با توانایی هسته‌ای است.

این اظهارات به دنبال ورود نظامیان به منطقه خودمختار کریمه مطرح شد که گفته می‌شود نیروهای وابسته به روسیه هستند. این اقدام باعث تشدید تنش‌ها شده و روابط مسکو و واشنگتن را از زمان پایان جنگ سرد به پایین‌ترین نقطه رسانده است.

26149

منبع: ایسنا

برچسب‌ها