این روزها، تب و تاب آخر سال و آغاز سال نو و عید بر همه کارها و خانواده ها سایه افکنده و همگی در حال خانه تکانی، نو کردن زندگی و لباس و پوشش و تجدید حیات خود و خانواده در سال آتی و نو بهار بعدی هستند و شور و نشاط خاصی در بین خانواده ها و کودکان برای خرید لباس و نیازهای آنها وجود دارد اما حال و هوای خانواده های مستمند و دارای بیمار و معلول ، از آسمان آبی برخوردار نبوده و با هزاران آه و انتظار همراست.! چه بسیار خانواده های محروم، آبرومند و نیازمندی که فاقد امکانات لازم در تهیه و خرید حتی، یک جوراب نو برای فرزندان خویش و شرمسار از کودکان و فرزندان خود!. ابوالفضل شیخ، کودک کم بینا و معلولی است که در یک خانواده محروم و نیازمند در اتاقی در جنوب شهر، به مانند سایر کودکان ، چشم برای بهار و عید و نو شدن دارد، اما دریغ از بوی بهای و نسیم عید برای وی و خانواده ناتوان و نیازمند مهربانی وی.....!

ابوالفضل شیخ، کودک 9 ساله معلول و کم بیناست که دارای ضعف شدید عضلات دست و پا بوده و با استفاده از واکر و زانوبندهای مخصوص، به سختی حرکت می کند. وی نیازمند به کار درمانی مستمر و انجام مراقبت های بهداشتی و پزشکی بوده و امید به آتیه و داشتن یک زندگی عادی با حداقل امکانات کودکانه را به مانند سایر کودکان دارد. پدرش، کارگر فصلی و فاقد توانائی و درآمد لازم در تامین هزینه های تحصیلی، درمانی و مراقبتی از کودک کم بینا و معلول خود و شرمسار خانواده و آشنایان می باشد و مادرش نیز به ناچار، نگهداری و مراقبت از وی را برعهده دارد.


آنها در یک اتاق اجاره ای فاقد امکانات لازم و مناسب در شادآباد، در جنوبی ترین نقطه تهران سکونت دارند. وی در مدرسه نابینایان شهید محبی، واقع در بلوار آیت الله کاشانی در غرب تهران تحصیل کرده و خانواده، ناتوان از تامین هزینه های تحصیلی، درمانی، پزشکی و مراقبتی این کودک نیازمند بوده و چشم براه حمایت و کمک های خیرین و مردم نوع دوست می باشند.


بیائید در این روزهای پایانی سال، خوشی ها و شادی هایمان را با این خانوده محروم،نیازمند و آبرومند تقسیم کرده و با هم اندیشی و همدلی خویش، لباس نو بر تن این کودک معلول و جویای مهربانی پوشانده و در مقام تامین هزینه ها و نیازهای مادی و معنوی وی و آن خانواده در این روزها و شبها برآمده و امید و خوشی را برای این کودک نیازمند مهربانی و خانواده محترم آن به ارمغان آوریم تا وی نیز به مانند کودکان و فرزندانمان، بوی بهار و نسیم نوروز را با شادی و نشاط حس نموده و امید به زندگی و آینده در ذهن و دل وی و خانواده اش، به نیکی و نکوئی نقش بندد...

شماره کارت بانکی بنام ابوالفضل شیخ 6221061036440792
بانک پارسیان- شماره تلفن مادر کودک 09352979400

 

محمد رضا زمانی درمزاری(فرهنگ) : Email: nikdadlaw@hotmail.com