مدیر روابط عمومی اورژانس کشور از مصدوم شدن 36 نفر در پی حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.



آرزو دهقان در تشریح آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال به ایسنا گفت: تاکنون تکنیسین‌های اورژانس اقدام به درمان 36 نفر کرده‌اند.
وی با بیان اینکه 30 نفر از این مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: شش نفر نیز به صورت سرپایی و در محل درمان شده‌اند.
مدیر روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه عمده دلیل مصدومیت این افراد، سوختگی دست و صورت و آسیب چشمی بوده است، گفت: احتمال اینکه میزان مصدومان بیشتر باشد، وجود دارد اما تا این لحظه اورژانس کشور نسبت به درمان 36 نفر اقدام کرده است.
دهقانی به مهر  هم گفت: در یکی از حوادث دو کودک در اراک به دلیل انفجار نارنجک دست ساز دچار جراحت شده که پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.
همچنین پسر جوانی که به علت انفجار مواد محترقه دچار جراحت شدید شده بود به بیمارستان شهید مطهری تهران انتقال یافت که پزشکان پس از معاینه وی اعلام کردند به علت ورود جسم خارجی به داخل چشمش احتمال دارد بینایی خود را از دست بدهد.
در حال حاضر تلاش پزشکان برای بهبود حال پسر 21 ساله ادامه دارد.
همچنین پسر 13 ساله ای که به علت انفجار مواد محترقه از ناحیه سر ، صورت و دست دچار سوختگی شدید شده بود به بیمارستان سوانح سوختگی تهران انتقال یافت.

مجروحیت کودک 1 ساله به خاطر انفجار نارنجک دستی
تعداد مجروحان حوادث چهارشنبه سوری در تهران به 23 نفر افزایش یافت.
حسین عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران به مهر گفت: پسر بچه یکساله ای که از ناحیه سر و صورت دچار جراحات و خونریزی شده بود از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان لقمان انتقال یافت. این کودک همراه مادرش در حال عبور از خیابان بودند که به علت انفجار نارنجک دستی دچار مصدومیت شد.
عباسی افزود: 8 نفر که از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شده بودند نیز به بیمارستان سوانح سوختگی انتقال یافتند.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران افزود: 14 نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه از سوی امدادگران تحت مداوا قرار گرفتند.


سه مجروح دیگر بر اثر انفجار مواد محترقه
سه نفر بر اثر سوختگی ناشی از مواد محترقه به بیمارستان مطهری منتقل شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، جوان 18 ساله‌ای بعدازظهر امروز سه شنبه در خیابان 13 آبان بر اثر انفجار مواد محترقه دچار سوختگی در ناحیه دست و صورت شد و به بیمارستان شهید مطهری انتقال داده شد.
دو جوان 17 و 18 ساله نیز در منطقه نارمک بر اثر انفجار ترقه دچار سوختگی صورت، دست و چشم شدند و به بیمارستان شهید مطهری منتقل شد‌ند.
47282

منبع: خبرآنلاین