اپیزود آخر فصل چهارم مجموعه تلویزیونی ترسناک «مردگان متحرک» تولید شبکه کابلی ای‌ام‌سی 15.7 میلیون نفر بیننده داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت نیلسن که در زمینه جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات فعال است، تخمین زد تعداد تماشاگرانی که یکشنبه شب اپیزود آخر این فصل سریال زامبی «مردگان متحرک» را دیدند 17 درصد بیشتر از تعداد تماشاگران هفته قبل این سریال (13.47 میلیون نفر) و 26 درصد بیشتر از تعداد تماشاگران اپیزود آخر فصل قبلی (12.42 میلیون نفر) بود.

در میان تمام اپیزودهای مجموعه «مردگان متحرک»، اپیزود آخر فصل چهارم سومین اپیزود پربیننده پس از اولین اپیزود این فصل (16.11 میلیون نفر) - که پاییز پیش روی آنتن رفت - و اپیزودی است که 9 فوریه (15.76 میلیون نفر) پخش شد.

اپیزود آخر این فصل «مردگان متحرک» در عین حال فعالیت‌های تلویزیونی در توئیتر را تحت‌الشعاع خود درآورد و 356.770 نفر حدود 1.01 میلیون مطلب درباره آن توئیت کردند.

متوسط تماشاگران سریال «مردگان متحرک» از پنج میلیون نفر در پاییز 2010 به 13 میلیون تماشاگر در پاییز گذشته و اکنون 13.7 میلیون تماشاگر در هشت اپیزود پخش شده در سال 2014 افزایش یافته است.        

«مردگان متحرک» از روی یک مجموعه کتاب مصور به همین نام اثر رابرت کرکمن، تونی مور و چارلی آدلارد ساخته شده است.

داستان درباره ریک گریمز معاون کلانتر (با بازی اندرو لینکلن) است که وقتی به هوش می‌آید، خود را در دنیایی پساآخرالزمانی که زامبی‌های گوشت‌خوار آن را تحت تسلط خود درآورده‌اند، می‌یابد. او برای پیدا کردن خانواده‌اش وارد عمل می‌شود و در راه با بازمانده‌های دیگر برخورد می‌کند.  

شبکه ای‌ام‌سی اکتبر پیش از ساخت فصل پنجم «مردگان متحرک» خبر داد.

ورایتی / 31 مارس / ترجمه: علی افتخاری

5858

منبع: ورایتی