دیروز معاون وزیر ارتباطات جناب آقای مهندس جهانگرد اعلام کردند برای سایت رفاهی 100 هزار مگابیت بر ثانیه پهنای باند اینترنت در نظر گرفته شده است.

 

سوال اینجاست چرا عدد پیچیده اعلام شده است؟ خوب به سادگی می شد بگوییم 100 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند اینترنت!

یک بار دیگر بخوانیم: 100 گیگابیت بر ثانیه. سوال بعدی اینکه کل کشور مگر چقدر پهنای باند اینترنت دارد؟ طبق آمار رسمی 72 گیگ پهنای باند اینترنت تا زمان ورود رییس جمهور روحانی در کشور موجود بوده است و بعد از غییر دولت این ظرفیت به حدود 100 گیگ رسیده است.

خوب اگر جمله آقای معاون وزیر را بپذیریم باید بپرسیم 100 گیگ پهنای باند اضافه بر آمار رسمی از کجا آمده است؟ آیا می توانیم با یک زدن یک دکمه پهنای باند را چند برابر کنیم؟ آیا پهنای باند مردم گرفته شده و به سایت و سرور رفاهی اختصاص داده شده است؟

البته 4 خرداد 1392 نوشته بودم که با زدن یک سوئیچ می توانیم پهنای باند کل کشور را 1000 برابر افزایش دهیم {لینک} اما این اتفاق نیفتاد.

حالا لطفا پاسخ دهید 100 گیگ اضافی را از کجا آورده اید؟

آیا از خط EPEG پهنای باند قرض گرفته ایم؟ اگر پاسخ مثبت است پس بگویید چرا مردم اینهمه در رنج پهنای باند قرار دارند؟ و ذره ذره با قطره چکان به آنها اینترنت (اگر اسمش را بتوانیم اینترنت بگذاریم) خورانده می شود.

 

اخبار مرتبط: ظرفیت 100 هزار مگابیتی برای سایت رفاهی / فردا پهنای باند اینترنت در ایران هزار برابر می شود، اگرپهنای باند اینترنت تا سال آینده به ۱۵۰ گیگابیت و تا دو سال آینده به حد مطلوب می‌رسد

 

منبع: خبرآنلاین
"