نماینده مردم فلاورجان در مجلس نهم معتقد است شخصا موضوع جاسوس بودن فرای برای وی ثابت نشده است،اما اسنادی در این خصوص وجود دارد.

محمود عزیزی:موضوع جاسوس بودن فرای را سالک نماینده اصفهان پیش از این در تذکری در مجلس طرح کرد و گفت: فرای و استاد وی از سارقین میراث فرهنگی در کشور هستند و خودشان بارها اذعان کرده‌اند که با کارهایی که می‌کردند مردم کشورهایی را که در آن فعالیت می‌کردند ناراحت کردند.

ریچارد نلسون فرای، استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد، هفتم فروردین ۹۳ در ۹۴ سالگی در شهر واترتان در ایالت ماساچوست درگذشت و از آن روز تا کنون پیکرش در سردخانه مؤسسه کفن و دفنی در این شهر نگهداری می‌شود چراکه همسر ایرانی‌اش تلاش دارد با رایزنی با مسئولان ایرانی، مجوز انتقال پیکرش به اصفهان رابگیرد. اما اعتراض نمایندگان اصفهان موضوع دفن او را با ابهام روبرو کرده است.حجت الاسلام موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده فلاورجان هم در گفت وگو با خبرآنلاین دلیل اعتراض به دفن فرای در اصفهان و نامه نمایندگان استان اصفهان به رئیس جمهور را جاسوس بودن وی می داند.

گفت وگوی کوتاه خبرآنلاین با این نماینده استان اصفهان به شرح زیر است:

 

آقای موسوی! نظر شخصی شما درباره دفن نشدن  ریچارد فرای در اصفهان چیست؟ این فرد پیش از این در دوران دولت سابق هم به ایران آمده بود و بحثی درباره او وجود نداشت، اما بعد از مرگش در سال جاری سخن از جاسوس بودن او است.ان سکوت و این اعتراض شائبه سیاسی بودن مساله را طرح می کند. ارزیابی شما چیست؟

ببینید.یکی از راههای کشورهای استعمارگر برای ورود به ایران استفاده از جاسوسانی است که اطلاعات کشور را به غربی ها و صهیونیست ها می رسانند، دفن  شدن وی در اصفهانی که مظهر شهادت و ایثار است و 23 هزار شهید تقدیم  انقلاب کرده است ، بسیار دردناک است. ضمن اینکه مردم هم نسبت به این مساله معترض هستند.

فکر می کنید یک جاسوس می تواند درخواست کند که در کشوری دیگر دفن شود؟

احتمال دارد کسی چنین وصیتی بکند.

جاسوس بودن این فرد شما شخصا  برای شما ثابت شده است؟

برای بنده نه، ولی برخی از همکاران که اطلاعات بیشتری داشتند، این موضوع را تائید کردند.

از این جهت این سوال را طرح کردم که این فرد در دوران آقای احمدی نژاد هم به ایران سفر کرد و حتی منزلی برای او در اصفهان اختصاص یافت و صحبتی هم از جاسوس بودن او نبود.

این دلیل نمی شود. اشتون هم به ایران آمد و به اصفهان هم سفر کرد.اینکه بخواهیم بگوییم در دوران آقای احمدی نژاد به ایران آمد ،بنابراین فرد مثبتی است، دلیل قانع کننده ای نیست.

منتقدان شما می گویند این میزان بحث کردن درباره این مساله کوچک با هدف سیاسی شدن آن صورت گرفته.

 فکر نمی کنید  این موضوعی بود که امی توانست اینقدر بزرگ نشود ؟

اگر بخواهیم بگوییم این مساله ساده است، نه. این طور نیست. این موضوع مساله ای نیست که بخواهیم از کنارش به سادگی بگذریم، اما اینکه در این حد هم  رسانه ها به این مساله بپردازند و از تریبون مجلس هم نسبت به این مساله  تذکر داده شود، درست نبود. اما این فرض که دفن فرای در اصفهان یک مساله ساده و پیش و پا افتاده ای است، خیر این طور نیست.

/212 17

منبع: خبرآنلاین