تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵

ایسنا نوشت:

 رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمانان در پیامی با بیان اینکه وی برای تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ارزش و اهمیت قائل است، تصریح کرد: اظهارات من تنها از باب نصیحت خالصانه و صادقانه و نه بیان موضع دولت قطر بوده است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان و پدر معنوی اخوان المسلمین در پیامی آشتی‌جویانه در خصوص اظهارات اخیر خود گفت: سخنرانی‌های من تنها بیان نظرات و دیدگاه‌های شخصی خودم و نه موضع دولت قطر بوده است چرا که من منصبی رسمی ندارم و تنها نظر شخصی خود را بیان می‌کنم.

قرضاوی پیشتر در اظهاراتی از عربستان و امارات به شدت انتقاد و این دو کشور را مورد سرزنش قرار داد.

وی افزود: من تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را دوست دارم و تمامی این کشورها از جمله عربستان، کویت، امارات، عمان و بحرین نیز مرا دوست دارند. به عقیده من این کشورها یک کشور واحد هستند.

القرضاوی با بیان اینکه وی در عربستان و امارات جوایز با ارزشی به دست آورده، گفت: اظهارات من از باب نصیحتی خالصانه و صادقانه است.

وی در خصوص اینکه به زودی قطر را ترک خواهد کرد یا نه، گفت: من بخشی از قطر هستم و قطر نیز بخشی از من است. من در حال حاضر 88 سال دارم و تا زمان مرگم در دوحه می‌مانم.

این در حالی است که برخی منابع اخباری را درباره تصمیم قطر برای اخراج قرضاوی از این کشور منتشر کرده‌اند.

26149

منبع: ایسنا
"