تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

در نخستین ساعات بامدادی هفتم اردیبهشت ماه، مأموران شهرداری ناحیه دو منطقه پنج تهران با هجوم به چند خانه که ظاهرا غیرمجاز بنا شده‌اند، ضمن تخریب برخی از این منازل که عده‌ای در آن ساکن بودند، با گاز اشک آور، قمه و چماق، موجبات وحشت اهالی منطقه را فراهم آورده و برخی از شهروندان را مورد ضرب و شتم قرار دادند!


هر چه تا اینجای روایت از زبان اهالی محل، ماجرا باور ناپذیر به نظر می‌رسد، گزارش کلانتری محل حکایت از واقعی بودن آن داشته و حکم شرنگی تلخ به این روایت می‌دهد.

آن گونه که در گزارش کلانتری ۱۴۲ کن خطاب به دادسرای ناحیه ۵ آمده، تخریب این منازل که به زعم مسئولان شهرداری غیرمجاز بنا شده و باید تخریب شوند، بر خلاف رویه قانونی بدون اطلاع این کلانتری صورت گرفته و مأموران انتظامی هنگامی از ماجرا آگاه شده‌اند که گزارش‌های مردمی در این باره را دریافت کرده و گروه گشتی برای پیگیری ماجرا به منطقه فرستاده اند.

بر پایه این گزارش، با حضور مأموران کلانتری منطقه در محل، آشکار می‌شود که ماموران شهرداری ناحیه دو منطقه ۵ به همراه حدود ۴۰ نیروی یگان امداد انتظامی به سر اکیپی سرهنگ «ع. ت» در حالی که دو دستگاه لودر به همراه داشته‌اند، در محدوده خیابان ۱۱۲ بام، روبه روی امام‌زاده محمد (س) کن ضمن تخریب یک ساختمان که طبقه دوم آن در حال ساخت و طبقه نخست آن مسکونی بوده، ساختمان را آتش کشیده و علاوه بر آن، تک اتاقی که در زمین مجاور ساخته شده بود، تخریب کرده و شیشه‌های سه پلاک مجاور را هم شکسته‌اند.

البته حجم خرابی‌ها فزون‌تر از این حرف‌هاست؛ جدای موارد یاد شده، روایت شاکیان و ادامه گزارش کلانتری حکایت از شلیک گلوله با کلت ساچمه‌زن، ورود غیر قانونی به ساختمان‌های مجاور، استفاده از گاز اشک آور، تخریب خودروهای پارک شده و در ‌‌نهایت بر جای ماندن چندین و چند مصدوم، از جمله نوزادی سه ماهه دارد که همگی از طرف کلانتری به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند و اکنون گزارش رسمی آسیب‌های وارد به ایشان، پیوست پرونده شکایت ایشان به دستگاه قضایی است.

جالب آنکه وقتی مأموران کلانتری به محل رسیده‌اند، مهاجمان می خواسته اند چند تن از اهالی را که دستگیر کرده‌اند، تحویل ایشان دهند که مأموران امتناع ورزیده و شرح ماجرا را به همراه مستندسازی صورت داده به مرجع قضایی منعکس کرده‌اند؛ هرچند استشهادیه اهالی محل حکایت از آن دارد که اهالی محله از کارکرد مأموران کلانتری رضایت کامل ندارند، زیرا بر این باورند به رغم اطلاع ایشان به کلانتری، کاری برای جلوگیری از تخریب صورت نگرفته و روند آوار کردن بنا‌ها تا ساعت ۷.۵ صبح، کمی بیش از یک ساعت از زمان حضور مأموران کلانتری ادامه یافته است!

منبع: تابناک

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین