بخش خبری 20:30 که با گفتمانی متفاوت نسبت به دیگر بخش های خبری به تحلیل اخبار می پردازد در گزارشی به مدعی تناقض گویی مدیران دولتی در ارتباط با مدیریت قیمت ها شده است.

 

 

Video Link

 

شب گذشته بخش خبری 20:30 با استناد به سخنان محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و محمدرضا نعمت زاده در مورد مدیریت قیمت ها به نظر انگشت بر روی تناقض گویی اعضای کابینه یازدهم گذاشت.

در بخشی از این گزارش محمدرضا نعمت زاده ازعدم امکان تثبیت قیمت ها صحبت می کند و در بخش دیگر محمد باقر نوبخت از مخالفت دولت با افزایش قیمت ها می گوید و در نهایت گزارش گر این سئوال را طرح می کند که دولت به دنبال سیاست تثبیت قیمت ها هست یا نیست؟
فارغ از عملکرد غلط دولت گذشته که در ریز ترین نرخ گذاری ها دخالت می کرد واقعیت اینجاست که مبنای نظری اظهار نظر این دو عضو کابینه دو مجموعه مختلف کالایی است، محمدرضا نعمت زاده از قیمت کالاهای مصرفی مانند اقلام خوراکی سخن می گوید و بر همین اساس اشاره به نرخ تورم دارد.
اما سخنگوی دولت در واقع در مورد کالاهایی صحبت می کند که اختیار قیمت گذاری آن به صورت قانونی در اختیار دولت است از جمله خدمات دولتی مانند برق و آب که دولت هر انچه افزایش قیمت در مورد آن باید انجام می شده است را در حدود قانونی و با لحاظ شرایط اقتصادی پیش از این انجام داده و بعد از این هیچ مصوبه ای برای افزایش قیمت در این بخش ها ندارد.
به نظر می رسد جمع بندی این دو اظهار نظر و نتیجه گیری صورت گرفته که هدفی جزء نشان دادن آشفتگی دولت در قبال تصمیم گیری های اقتصادی ندارد ناشیانه بوده و باید در این روند دقت بیشتری به عمل بیاید.

26/26

 

منبع: خبرآنلاین