کیهان در پاسخ نامه علی مطهری تاکید کرد جا داشت به خاطر حفظ حرمت استاد شهید مطهری نامه وی را منتشر نمی‌کرد.

این روزنامه در پاسخ مطهری آورده است:

فحاشی به احمدی نژاد چند ماه قبل از مناظره کذایی - و حتی از چند سال قبل- آغاز شده و با شدت ادامه داشت تا آنجا که مطابق اسناد منتشر شده و موجود، طی 4 سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بیش از 320هزار مورد تهمت و افتراء علیه رئیس‌جمهور منتخب مردم از سوی مدعیان اصلاحات- بخوانید عوامل فتنه- مطرح شده بود. این اسناد مکتوب و موجود را که نمی‌توانید انکار کنید.

کیهان افزوده است:

اگر آقای مطهری اندکی به خود زحمت بررسی و مطالعه می‌دادند به وضوح درک می‌کردند که فتنه اخیر از مدت‌ها قبل طراحی گردیده و فرمول آن با صراحت از سوی مجامع رسمی آمریکا و اسرائیل و انگلیس به سران فتنه دیکته شده بود و دقیقاً به همین علت بود که کیهان تمامی مراحل فتنه را پیشاپیش و قبل از اجرای آن پیش‌بینی کرده بود. امروزه دیگر کند ذهن‌ترین افراد نیز کمترین تردیدی ندارند که هدف نهایی سران فتنه، مقابله با اساس انقلاب، نظام جمهوری اسلامی، امام(ره)، رهبری و مبانی اعتقادی شیعه بوده است.

در بخش دیگری از جواب کیهان آمده است:

طفره نروید و صریحا بفرمائید که شعار دادن به نفع اسرائیل و آمریکا، پاره کردن عکس حضرت امام(ره)، اهانت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع)، آتش زدن اموال عمومی و ده‌ها خیانت و جنایت شرم‌آور دیگر چه ربطی به دولت و انتخابات و اهانت مورد ادعای شما به آقای رفسنجانی دارد؟ راستی جناب مطهری آیا شرم‌آور نیست که از کنار این همه رذالت علیه اسلام و انقلاب و امام و امام حسین(ع) به آسانی می‌گذرید؟ آیا به عقیده شما اگر کسی علیه آقای رفسنجانی حرفی زده باشد، پاسخش اهانت به امام و امام حسین(ع) و حمایت از اسرائیل و آمریکاست؟! ما به جای شما خجالت می‌کشیم!

کیهان همچنین در پاسخ پیشنهاد به مدیرمسئول این روزنامه برای اقامت در منطقه‌ای مصفا نوشته است:

 در پاسخ به پیشنهاد آقای مطهری باید گفت: قبل از شما نیز بسیاری از کسانی که جنابعالی امروزه سنگ حمایت آنها را به سینه می‌زنید از این‌گونه رشوه‌ها به کیهان پیشنهاد کرده بودند ولی «ما آبروی فقر و قناعت نمی‌بریم» و گردش و خوشگذرانی در نقاط خوش آب و هوا ارزانی کسانی باد که به قول حضرت امیر علیه السلام «دینهم دنانیرهم»! ما می‌دانیم که حضرتعالی شخصی ساده‌زیست و اهل دقت در حلال و حرام هستید و البته بسیار ساده لوح و کج فهم. بنابر این کاش می‌فرمودید که پیشنهاد این رشوه را چه کسی به شما دیکته کرده است؟! مواظب باشید رشوه‌ای که به کیهان پیشنهاد کرده‌اید از 400میلیون دلار بودجه‌ای که خانم هیلاری کلینتون - یا مطابق دیدگاه موسوی «خانم هیلاری سادات کلینتون»!- از اختصاص آن برای مقابله با اسلام و انقلاب و امام و رهبری خبر داده بود، نباشد!

منبع: کیهان
"