تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در دیدار رده بندی لیگ جهانی به مصاف هم رفتند که ایتالیا با پیروزی سه بر صفر، به مدال برنز رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران كه شانس فینالیست شدن در لیگ جهانی والیبال را داشت، با شكست مقابل ایتالیا در دیدار نیمه نهایی، نتوانست به فینال برسد. شاگردان كواچ با این شكست، حریف ایتالیا در دیدار رده بندی شدند تا برای گرفتن اولین مدال جهانی والیبال، كاری سخت مقابل میزبان داشته باشند.

مسابقه با امتیازی كه ایتالیا از ایران گرفت آغاز شد. ایتالیایی‌ها كه شكست بدی را مقابل برزیل تجربه كرده بودند، نمی‌خواستند در خانه خود مدال برنز را هم از دست بدهند. به همین دلیل با تمام قدرت مقابل ایران بازی كردند. ایتالیا در این دیدار ، ایوان زایتسف ستاره سرشناس خود را هم در تركیب داشت.

آن‌ها در ابتدای بازی خوب كار كردند و چند امتیاز فاصله گرفتند. ایتالیا كه در دفاع‌ها هم خوب كار می‌كرد، تعداد قابل توجهی از آبشارهای بازیكنان ایران را به امتیازی برای خودش تبدیل كرد.

فاصله سه امتیازی توسط ایتالیایی‌ها حفظ شد و آن‌ها تا امتیاز 19 بالا رفتند. ایران هم 16 امتیازی بود كه امیر غفور با یك سرویس محكم، یك امتیاز با ارزش گرفت. غفور پس از آن هم یك سرویس محكم دیگر زد كه توپ او یكراست تبدیل به امتیازی برای ایران شد. سرمربی ایتالیا تقاضای وقت استراحت كرد تا روحیه تیمش را برگرداند.

پس از وقت استراحت، ایتالیا دوباره فاصله را یكی دو امتیاز بیشتر كرد. آن‌ها ایتالیا به امتیاز 23 رسید و ایران هم در امتیاز 21 قرار داشت. ایتالیا یك امتیاز دیگر هم گرفت و ایران هم 22 امتیازی شد. اما حریف تنها یك امتیاز برای بردن این ست لازم داشت كه با یك آبشار محكم به این امتیاز رسید و ست اول به نام ایتالیا ثبت شد.

 

ست دوم

ایران ست دوم را خوب شروع كرد. دو امتیازی كه در همان ابتدای كار به ایران رسید، ایتالیایی‌ها را ترساند. شاید به همین دلیل بود كه آن‌ها محكم تر بازی كردند تا ست دوم را هم بگیرند. این بار ایران گرچه نتوانست برتری را حفظ كند، اما پا به پای ایتالیا امتیاز می گرفت. در نیمه های این ست بود كه ایتالیا مجددا برتری خود را دیكته كرد و از ایران جلو زد. ایتالیایی‌ها توانستند چند امتیاز از ایران جلو بیفتند. زمانی كه آن‌ها 15 امتیازی شده بودند، ایران در امتیاز 11 قرار داشت و از طرفی افت روحیه هم در تیم ایران به شدت محسوس بود.

بازی با همان فاصله سه یا چهار امتیازی پیش می‌رفت و ایتالیا به مرور فاصله‌اش را بیشتر كرد. آن‌ها با امتیاز 20-14 از ایران جلو افتادند و ظاهر كواچ هم نشان می‌داد كه از دست شاگردان خود ناراحت است.هرچه جلوتر می‌رفت، ایران هم بیشتر روحیه‌اش را از دست می‌داد. ایتالیا 23 امتیازی شده بود و ایران تازه به امتیاز 17 رسید. ایتالیایی‌ها كه در مسابقه قبلی خود با برزیل، یك ست را با نتیجه 25-11 باخته بودند، قصد داشتند آن بازی را با شكست دادن ایران جبران كنند. 

ایتالیا امتیاز 24 را هم گرفت و ایران كه به نظر می‌رسید اشباع شده بود، توانست هجدهمین امتیاز را بگیرد. اما آبشار محكم ایوان زایتسف به دفاع ایران برخورد كرد و به بیرون رفت تا ایتالیا ست دوم را هم ببرد.

 

ست سوم

ایران سومین ست را در حالی آغاز كرد كه كواچ، رضا قرا را به میدان فرستاد تا به جوان‌تر ها هم میدان بدهد. ایران این ست را هم خوب شروع كرد. انگیزه ایران بیشتر از دو ست قبل بود و پس از چند دقیقه با نتیجه 8-5 از حریف جلو افتاد. بعد از وقت استراحتی كه مربی ایتالیا گرفت، این تیم به امتیاز ششم خود رسید.

بازیكنان ایران برتری خود را به خوبی حفظ كرده بودند اما رفته رفته ایتالیا خودش را پیدا كرد و به امتیاز ایران رسید. ایتالیا توانست مسابقه را 15-15 كند و پس از آن یك امتیاز دیگر هم بگیرد تا دوباره از ایران جلو بزند. مربی ایتالیا در این لحظه یك وقت استراحت گرفت تا نكات لازم را به بازیكنان خود بگوید. اما سرویس ایتالیا بعد از این وقت استراحت خراب شد و ایران هم مثل ایتالیا به امتیاز 16 رسید. ایتالیا البته با دو دفاع روی تور خوب، امتیازهای 17 و 18 را از ایران گرفت. ایتالیایی‌ها با یك سرویس خوب و یك سرویس بد، یك امتیاز به خودشان دادند و یك امتیاز هم به ایران.

سعید معروف زننده سرویس ایران بود كه مثل همیشه ضربه را آرام زد. ایتالیایی‌ها در برگشت، توپ را در زمین ایران خواباندند. ایتالیا به امتیاز 20 رسیده بود. آن‌ها مدال برنز را در چنگ خود می‌دیدند و بازیكنان ایران كه عقب افتاده بودند، روحیه بالایی نداشتند. ایتالیا امتیاز 21 را هم گرفت تا فاصله به 3 امتیاز برسد. پس از آن ایران یك امتیاز گرفت اما محمد موسوی با سرویسی كه به تور زد، امتیاز 22 را به حریف داد. بازیكن ایتالیا هم با سرویس بد خود ایران را 20 امتیازی كرد. پس از آن دوباره ایتالیا با یك آبشار محكم به امتیاز رسید تا تنها 2 امتیاز با بردن این مسابقه فاصله داشته باشد.

بازیكنان ایران هم با آبشار محكم فرهاد قائمی امتیاز بیست و یكم را گرفتند. سرویس قائمی اما در برگشت تبدیل به امتیاز بیست و چهارم ایتالیا شد. زایتسف سرویس ایتالیا را زد. توپ او به تور خورد تا ایران 22 امتیازی شود. آرمین تشكری هم زننده سرویس ایران بود كه توپ خود را به آرامی از روی تور رد كرد اما ایتالیا با یك ضربه هوشمندانه به امتیاز 25 رسید تا مدال برنز این رقابت‌ها به آن‌ها برسد.

 

43 43

منبع: خبرآنلاین
"