نماینده مردم کرمان از مخالفان استیضاح وزیر علوم است و معتقد است که نحوه پاسخگویی وزیر روند جلسه استیضاح را مشخص می کند.

زهرا تالانی: با اعلام وصول سرح استیضاح وزیر علوم از سوی هیات رییسه مجلس، رضا فرجی دانا نخستین وزیر دولت یازدهم است که استیضاح می شود. از مدتها پیش مخالفان دلایلی مانند عدم پذیرش و سرگردانی پذیرفته شدگان قانونی بورسیه های تحصیلات تکمیلی و اعزام گروههای سیاسی به دانشگاهها را اعلام می کنند.

در همین زمینه با حسین امیری نماینده مردم کرمان گفت وگویی را انجام داده ایم که می خوانید:


همانطور که اطلاع دارید استیضاح وزیر علوم جدی شد و الان مخالفان درخواست خود را به هیات رئیسه دادند. شما این استیضاح را چطور ارزیابی می کنید؟

دلایلی که مخالفان آقای فرجی دانا اعلام می کنند مربوط به نحوه انتخاب مدیران واحدهای آموزشی و معاونان اوست درحالیکه به نظر من باید به وزیر اعتماد کرد چون او هم طبق قانون وظایفی دارد. در این شرایط که تقریبا یک ماه مانده به بازگشایی دانشگاه ها الان نباید جو دانشگاه ها را نا آرام کرد. اما ار جهتی هم خوب است چون وزیر در جلسه استیضاح می تواند دفاعیات خود را مطرح کند و بسیاری از ابهاماتی که وجود دارد رفع می شود.


یعنی شما معتقدید که این استیضاح به نفع آقای فرجی دانا است؟

در کل الان زمان استیضاح نیست و به صلاح جامعه علمی ما نیست چون باید برای یک سال تحصیلی در دانشگاه ها برنامه ریزی شود اما قطعا وزیر علوم هم ازعملکرد خود در این یک سال دفاعیاتی دارد که باید گفته شود.


فکر می کنید جلسه استیضاح چگونه پیش رود؟

این را باید آقای فرجی دانا با پاسخ هایی که می دهد مشخص کند. به هرحال نمایندگان مخالف باید توجه داشته باشند که اگر وزیر رای نیاورد تا انتخاب وزیر بعدی مدتی طول می کشد و این به نفع جامعه علمی و دانشگاه های کشور که الان تا حدودی آرامش پیدا کردند اصلا نیست.


البته برخی نمایندگان اعلام کردند که در این جلسه ممکن است مستندات مربوط به پرونده بورسیه دانشجویان غیرقانونی هم مطرح شود که نام برخی نمایندگان هم در آن است.

من از این موضوع اطلاع ندارم اما به هرحال در روز استیضاح مستنداتی ارائه می شود و ممکن است حقایقی هم عنوان شود که به نظرم الان که مردم نیاز به آرامش دارند اصلا به صلاح نیست.


۴۷۲۳۲

منبع: خبرآنلاین