بشیری: وزیرعلوم 10روز دیگراستیضاح می شود/استیضاح کنندگان معتقدند به خواسته آنها توجه نشده است

نماینده پاکدشت معتقد است که استیضاح کنندگان تصور می کنند در این یک ماه به خواسته آنها توجه نشده و برای همین موضوع استیضاح را جدی دنبال می کنند.

زهرا تالانی: سرانجام یک ماه فرصت وزیر علوم به پایان رشید و استیضاح او امروز از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد . قرار است که فرجی دانا به زودی به صحن مجلس بیاید تا به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ دهد. موافقان استیضاح معتقدند که فرجی دانا به خواسته های آنها توجهی نمی کند و فضای دانشگاه را سیاسی کرده است.
در همین زمینه با فرهادی بشیری عضو کمیسیون آموزش گفت وگویی را انجام داده ایم:

 

به نظر می رسید با توجه به اینکه نمایندگان از توضیحات آقای فرجی دانا راضی شده باشند دیگر موضوع استیضاح مطرح نباشد.اما امروز استیضاح به هیات رئیسه داده شد؟


نه راضی نشده بودند. نمایندگانی که به دنبال استیضاح هستند در جلسه مشترکی که با حضور آقایان علی لاریجانی، محمدحسن ابوترابی‌فرد، محمدرضا باهنر، غلامعلی حدادعادل، محمدمهدی زاهدی، عباس مقتدایی، قاسم جعفری و بنده و از استیضاح‌کنندگان نیز علیرضا زاکانی و علی‌اصغر زارعی و از طرف دیگر رضا فرجی دانا وزیر علوم و سعدالله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزیر علوم برگزار شد مطالباتی از وزیر داشتند و برای همین یک ماه فرصت دادند اما چون به نتیجه نرسیدند دوباره موضوع استیضاح را جدی کردند.


این مطالبات همان برکناری معاونان و دانشجویان ستاره دار است؟

بله آنها معتقدند که وزیر باید کسانی که دانشگاهها را سیاسی کردند برکنار کند اما آقای فرجی دانا معتقدند که الان فضای دانشگاهها سیاسی نیست و کاملا آرام است.برای همین مشکلات دوطرفه وجود دارد. به هرحال مجلس هم وظایفی دارد و نمایندگان تصور می کنند که به خواسته های آنها توجهی نشده است.

تا چند روز دیگر این استیضاح انجام می شود؟

10 روز.

ممکن است در این مدت اتفاقی بیفتد؟

بعید می دانم. چون نمایندگانی که به دنبال استیضاح هستند تصور می کنند که یک ماه فرصت دادند و چون توجهی نشده این 10 روز هم فایده ای ندارد.

به نظر می رسد جریان استیضاح سیاسی هم باشد؟

الان آنچه از نظر قانونی مهم است نظر استیضاح‌کنندگان است و وقتی استیضاح به هیات رئیسه ارائه شد دیگر باید طبق نظر آنها رفتار کرد. این رفتارها وجود دارد چون کمتر کسی به دنبال اصلاح و نقد منصفانه است.


چیزی به شروع دانشگاهها نمانده در این شرایط استیضاح به صلاح است؟

اتفاقا نظر استیضاح کنندگان این است که جو و شرایط دانشگاهها را آرام کنند و تصور می کنند با این کار می توانند. از نظرمن که در آن جلسه بودم استیضاح وزیر علوم جدی بود و این یک ماه تنها به درخواست آقای لاریجانی موافقت شد.

46232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    132 3
    خواسته استيضاح كنندگان معلومه كه خودشان و اقودام و اشنايان كه غير قانوني بورسيه شدند را از دانشگاه بيرون نكنند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    95 1
    ای خدا یعنی یه روز میشه مردم از دست این دلواپسان راحت بشن. یادمه پارسال ناراحت بودیم که چرا برای وزارت علوم توفیقی یا معین معرفی نشدن الان تازه فهمیدم که آستانه تحمل آقایون دلواپس مجلس چقدر بالاست تا وقتی که این افراد تو قدرتن اوضاع همینه. امیدوارم این دوره مجلس زودتر تموم بشه و تو دوره بعدی دلسوزان واقعی مردم. تایید صلاحیت بشن
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    56 1
    این استیضاح یه بازی دو سر باخت برای استیضاح کنندگان است
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    45 1
    آيا استقلال قوا در اين كشور به اين معني نيست كه نمايندگان مجلس نمي توانند در كار قوه مجريه دخالت كنند؟
  • حسن IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    13 0
    دوستان عزیز ناراحت نباشین اقای دکتر روحانی در جلسه رای اعتماد دکتر فرجی دانا فرمودند که راه همان ست و ادامه خواهد داشت یعنی توفیقی نباشد توفیقیهای دگر خواهند امد. فرجی دانا از روشنفکران این دیار است و تحول مثبت و شگرفی را در این چند ماه در دانشگاهها ایجاد کرد. دانشگاهها را از فضای پادگانی خارج کرد. جلوی بورس افراد بیسواد را گرفت. ما از دکتر رضا همین را میخاستیم که ان را انجام داد. ان طور که من شنیدم 7 نفر از نمایندگان مجلس جزو بورسیههای غیرقانونی هستند. درود بر روحانی کبیر و وزارای روشنفکرش
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    15 0
    زنده باد دکتر فرجی دانا
  • بی نام CA ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    8 0
    از اصطلاح دوسر باخت برای استیضاح کنندگان لذت بردم . اسامی اسیضاح کنندگان را برای انتخابات بعدی اطلاع رسانی کنید. همه با همه در انتخابات بعدی نوبت استیضاح ما است
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    4 0
    آقای بشیری به فکر بازنشسته ها هم باشید استیضاح حق شما است