خانه ملت نوشت:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه اکنون محصولات لبنی شیر و ماست در بازار عاری از روغن پالم است، گفت:‌ وزارت بهداشت با کنترل و نظارت دقیق خود مانع از هرگونه تخلف در این زمینه خواهد شد.

سید حسن قاضی‌زاده درباره آخرین اقدامات وزارت بهداشت در مورد استفاده از روغن پالم در محصولت لبنی، گفت:‌ اکنون محصولات لبنی موجود در بازار اعم از شیر و ماست فاقد روغن پالم بوده و قابل استفاده است.

او ادامه داد: متخلفان استفاده غیرمجاز از روغن پالم به دستگاه قضایی معرفی و درب این کارخانجات نیز پلمپ شده است درعین حال نظارت وزارت بهداشت نسبت به نبود تخلف در این زمینه نیز گسترده خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از اهداف دولت این است که درصد چربی استفاده از روغن پالم به زیر 15درصد کاهش یابد، گفت: تا قبل از تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به ریاست رئیس جمهور،‌استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی بیش از 50درصد بود.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: بعد از ارایه گزارش وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و جهادکشاورزی در مورد استفاده از روغن پالم در کشور، این شورا مصوبه‌ای مبنی بر کاهش واردات روغن پالم به زیر 30درصد ارایه کرد که بعد از کنترل و نظارت تاکنون این مصوبه رعایت شده است.

او گفت: بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت این مهم به زیر 29 درصد رسیده است که باتوجه به پیش‌بینی وزیر جهاد کشاورزی امید است که تا سال آینده این رقم به 15درصد کاهش یابد.


17231

 

منبع: خانه ملت