والیبال ایران در آخرین دیدار خودش در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان پورتوریکو را با نتیجه سه بر صفر شکست داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ملی پوشان والیبال ایران در شرایطی مقابل پورتوریکو قرار گرفتند که این بازی برایشان حکم یک مسابقه تشریفاتی را داشت.شاگردان کواچ در بازی های قبلی خودشان امتیازهای لازم برای صعود را کسب کرده بودند.

ست اول
تیم ملی والیبال ایران بازی را با یک تغییر و جابه جایی عادل غلامی با تشکری شروع کرد. ترکیب شهرام محمودی،سعید معروف،سید موسوی، قائمی،میرزاجان پور، آرمین تشکری و فرهاد ظریف شروع کننده بود.ایرانی ها با انسجام تیمی نشان دادند از همان اول کار را سفت گرفته اند تا برنده بی چون و چرای بازی باشند. آرمین تشکری اولین امتیاز را گرفت . بعد هم نوبت شهرام محمودی شد. ایران 3 بود که پورتوریکو امیتاز اول را گرفت .فرهاد قائمی هم با پوئن سرویس امتیاز گرفت. ایرانی ها خیلی زود جمع امتیازات را به 8 رساندند تا تایم اوت اول فنی بازی با نتیجه 8-2 به ایران برسد.بعداز تایم اوت اول موتور پورتوریکویی ها امیتزاشان به 5 رسید اما هنوز 8 امیتاز از تیم ملی ایران عقب بودند 13-5 .‬ 

پورتوریکویی ها امتیاز 6 را گرفتند و با اوت زدن سرویس امیتاز 14 را به یاران هدیه کردند اما توپ بعداز چند چرخش و رفت و برگشت توی زمین ایران خوابید تا تیم ته جدولی گروه d هفت امیتازی شود. شهرام محمودی خیلی زود امتیاز 15 را گرفت و حریف هم جبران کرد با امتیاز 8 .اما بالاخره با اوت رفتن اسپک پورتوریکو تایم اوت دوم با امتیاز 16-8 به نام ایران ثبت شد. 

دوباره پورتوریکویی ها بودند که اولین امتیاز  را بعداز تایم اوت دوم فنی گرفتند.آنها کم کم اختلااف امیتاز 8 را با خواباندن اسپک هایشان در زمین ایران به 6 رساندند 17-11 . اما شهرام محمودی امتیاز 18 را گرفت و سید هم امتیاز 19 .  

پورتوریکوی سفید ابی پوش دو امتیاز پشت سر هم از غافلگیری بازیکنان ایران گرفت و 14 امتیازی شد. اما ایرانی ها هم خیلی زود دو امتیاز گرفتند تا 21-14 شوند. ویدئو چک هم برای پورتوریکو گره گشا نشد و ایران امتیاز 22 را گرفت تا مربی پورتوریکو چاره ای جز تایم نداشته باشد. پس از تایم اوت این شاگردان کواچ بودند که امتیاز های 23،24 و 25 را هم گرفتند تا ست اول با حساب 25 بر 17 به نفع خودشان به پایان برسانند.

ست دوم:
اولین امتیاز را پورتوریکو از به تور خوردن سرویس  معروف گرفت.اما ایارنی ها زود جبران کردند و بعد امتیاز دو رسیدند .هردو تیم تا امیتاز 3-3 برابر بودند که سید امتیاز 4 را گرفت. اما بازهم دو تیم در امیتاز 4-4 برابر شدند در حالی که یاران اعتراض داشت و در خواست ویدئو چک داد که نتیجه نداشت.امتیاز 5 را خراب شدن سرویس پورتوریکو به ایران داد.سعید معروف با جاخالی همیشگی اش امتیاز 6 را گرفت اما  حریف خیلی زود رسید و خارج رفتن سرویس جبران کرد با ثبت امتیاز 7 برای ایران.دفاع های بلند پورتوریکو برای ایران دردسر ساز شد. در این ست هم ایران در امیتاز 8-7 تایم
 اوت اول فنی را گرفت. پورتوریکو خیلی زود خودش را با خواباندن اسپک و دفاع به امیتاز 9 رساند اما ایرانی ها هم جبران کردند تا اختلاف بازی 4 برسد.12-9 .با اینکه اختلاف به سه امتیاز  رسید ،پورتوریکو باز هم با دفاع و اسپک سه امیتاز گرفت.امتیاز 14 را سعید معروف گرفت اما خیلی زود اختلاف به یک رسید 14-13 .سرویس پورتوریکو بیرون رفت تا ایران 15 تایی شود.فرهاد قائمی با امتیاز 16 تایم اوت دوم را گرفت.وقفه های اول ، بازی را از شور و هیجان انداخت .ایران در این بازی کشدار به امتیاز 19-15 رسید که مربی پورتوریکو تایم گرفت و کارساز هم شد ،شاگردانش یک امیتاز
 گرفتند.ایرانی ها هم امیتاز شان را به 21-17 رساندند.دفاع سید امتیاز 22 را به ارمغان اورد.دفاع بلند و دریافت پورتوریکو در این ست به سختی اجازه می داد توپهای ایران تبدیل به امتیاز شود.وقتی امتیاز به 23-20 رسید کواچ تایم گرفت. اوت سرویس پورتوریکو و امتیاز 24 تماشاگران برای ثبت امتیاز آخر ایستاده بازی را تماشاکردند تا اینکه سید با اسپکش ست دوم را 25 -21 به سود ایران تمام کرد.

ست سوم:
ست سوم را پورتوریکو شروع کرد و امتیاز را ایران گرفت.شاگردان کواچ خیلی زود به امتیاز سه رسیدند اما با خوردن سرویس معروف به تور اولین امتیاز را پورتوریکو گرفت و شهرام محمودی امتیاز 4 را گرفت تا نتیجه 4-1 شود.ایرانی ها دو امتیاز دیگر هم گرفتند تا  با اختلاف 4 امتیاز 6-2 شوند. پورتوریکو امیتاز 3 را گرفت و میرزاجان پور امتیاز 7 را اما حریف بلافاصله امتیاز 4 را ثبت کرد.ایرانی ها امتیاز هشتم و تایم اوت اول فنی را ست را گرفتند. نتیجه 8-5.  

میرزاجان پور که با اوت زدن سرویس امیتاز 6 را به پورتوریکو داد،خیلی زود با ثبت امتیاز 10 جبران کرد.شهرام محمودی هم امتیاز 11 را ثبت کرد و دفاع هم امتیاز 12  را به پای ایران نوشت که مربی پورتوریکو هم تایم گرفت.

‫ایران امتیاز 17 را خیلی زود گرفت اما پورتوریکو تقاضای ویدئو چک داد که نتیجه نداشت و بعداز آن هم دفاع مجتبی میرزاجان پور ایران را به امتیاز 18 رساند. یک دفاع سید تک نفره و دفاع مهدوی و سید امتیاز 20 را ثبت کرد. ایرانی ها امتیاز 22 را هم گرفتند که با اختلاف 10 امتیاز جلو بودند که سرمربی پورتوریکو تایم اوت گرفت. دفاع سید و میلاد عبادی پور نتیجه اش امتیاز 23 بود.‬
 ایران دوباره به امتیاز 24 رسید.تماشاگران برای امتیاز آخر ایستادند که اوت رفتن سرویس پورتوریکو امتیاز 25 -14 را ثبت کرد و سه امتیاز از یک بازی نه چندان زیبا.با این برد ایران با 11 امتیاز تیم دوم جدول گروه D  شد و باید چهارشنبه وپنج شنبه در شهر بید گوشچ و شنبه و یکشنبه هفته آینده در شهر غوچ  اول با تیم چهارم و سوم و بعد با تیم های اول و دوم گروه A بازی کند. 

تیم اول گروه A لهستان است و تیم دوم این گروه صربستان.ضمن اینکه آرژانتین و استرالیا هم تیم های سوم و چهارم این گروه.به این ترتیب ایران ابتدا به مصاف استرالیا خواهد رفت و سپس به مصاف آرژانتین.تیمی که خولیو ولاسکو سرمربی سابقه ایران هدایت آن را بر عهده دارد.

251 41

منبع: خبرآنلاین