محمد مایلی کهن مربی سابق تیم ملی در حالی که چند سالی است از فوتبال دور است اما همچنان با مصاحبه های جنجالی و عجیب خود سعی در حضور فعال در عرصه فوتبال را دارد.

هنوز مصاحبه وی در برنامه های گذشته نود و اعلام  علاقه اش به خواننده فراری  ایران , پوشیدن لباس رفتگران زحمت کش شهرداری ، گریه هایش در کنفرانس خبری و ... فراموش نشده بود که در برنامه آخر نود نیز با ادبیاتی ناپسند مجری برنامه را که بینندگان بسیاری را همراه خود می بیند مورد خطاب قرار داد.

مایلی کهن که تا به امروز بابت توهین به علی دایی سه بار در دادگاه محکوم شده است همچنان درصدد تلاش است تا حرف های بی دلیل خود را در برنامه های مختلف ورزشی و مطبوعات با ادبیات خاص که امروز تنها برای اوست ،به اثبات برساند.

برنامه نود این هفته که به موضوع برکناری علی دایی می پرداخت با رعایت اصول رسانه ای که نام هر فردی در برنامه برده شده بود به روی خط آمد تا صحبت های خود را به گوش مخاطبان میلیونی برنامه برساند.

در بدو شروع صحبت با خطاب قرار دادن  مجری برنامه با نام کیروشی پور به جای فردوسی پور نشان داد نه تنها در این چند ساله که مربیگری نمی کند از عرصه فوتبال به دور است همچنان نیز از  ادبیات خاصی برای نشان دادن جایگاه خودش در اذهان مخاطبان استفاده می کند.

وی که مدعای دلسوزی برای نسل جوان را دارد در حالی در مقابل مخاطبان جوان برنامه سخن می گفت که تنها تعجب ارمغان کلامش بود. او که معلوم نبود از چه چیزی ناراحت است با ادبیات ناپسند و صدای بلند که گاه به فریاد نیز تبدیل می شد درصدد نشان دادن دلسوزی خود برای جامعه فوتبال بود.

مایلی کهن در بخشی از صحبت های خود به فردوسی پور گفت: شما نمی گذارید وگرنه تیم ملی ایران جزو ده تیم برتر دنیا میشد.وی که هنوز خاطرات تلخ تیم ملی و باشگاهی اش برای علاقه مندان به فوتبال فراموش نشده است نگفت چرا تیم ملی که به گفته کارشناسان بهترین تیم ملی در چند سال گذشته را در اختیار داشت نتوانست به سرانجام برساند و از تیم ملی اخراج شد. او نگفت چرا تیم های باشگاهی که در اختیار داشت هیچ گاه نتوانستند عنوان قهرمانی را در لیگ برتر ایران به دست آورند. او نگفت چرا در چند سال گذشته نتوانسته است به تیم باشگاهی مطرحی کمک کند و به عنوان سرمربی به فعالیت بپردازد. تنها با فریاد جملاتی گفت  که در هر سه جمله یک توهین به شخص و یا گروهی بود. او که خود را فردی انقلابی می داند و طرفداری احمدی نژاد را در هر برنامه ای فریاد می زند نگفت که چرا در مصاحبه های اخیر خود تنها توهین کرده است و تهمت زده است. نگفت چرا نمی تواند اگر حرفش حق است در دادگاه به اثبات برساند.

آقای مایلی کهن!!

بنده به عنوان یک جوان علاقه مند به فوتبال از شما تنها یک خواهش دارم. لطفا مصاحبه نکنید. چرا که شما نه تنها نمی توانید حرف های خود را به اثبات برسانید که به تنش زا کردن برنامه های ورزشی که علاقه مندان بسیاری دارد کمک شایانی می کنید. ای کاش شما که ادعای 40 سال حضور در عرصه فوتبال را دارید کمی به سیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نگاه می کردید او که به عنوان نفر اول بحث برنامه نود خطاب قرار گرفت با متانت و ادبیات مناسب جوابگوی سوالات باشد ، وی نه داد زد و نه توهین کرد. حتی به رحیمی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس نیز که سالیان است در این عرصه فعالیت می کند یادآوری کرد که در گفته های خود اخلاق را نیز همراه کند.

آقای مایلی کهن حرف حق زدن فریاد ندارد، توهین ندارد. مگر در قرآنی که شما از آن همیشه سخن می گویید ولقد کرمنا بنی آدم را نخوانده اید! چرا باید آبروی افراد مختلف را زیر سوال ببرید.؟ شما که در هیچ دادگاه صالحه ای از کشورمان نتوانسته اید حرف های خود را ثابت کنید چرا باید فریاد بزنید و توهین کنید؟

آقای مایلی کهن عزیز!

لطفا مصاحبه نکنید چرا که شما نه تنها بحث فنی نمی کنید که به دنبال احقاق حقی از خود هستید که آن را فریاد می زنید و با ادبیات ناپسند در حضور مخاطبان میلیونی برنامه ای که توانسته علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند نظرشان را بیهوده میدانید؟

مگر نمی گویید دلتان برای مردم می سوزد؟ چرا به رای همین مردم در برنامه تلویزیونی نود احترام نمی گذارید و می گویید نمایش سنجی؟!

در پایان کلام آخر اینکه امید است منش پهلوانی و ادبیات ایرانی را هر شخصی از ایران عزیز در هر سمت و عرصه ای همراه ادبیات خود کند و به دنبال حضور در رسانه با هر ادبیاتی نباشد.

 

 

"