ایرنا نوشت:

مدیرعامل اپراتور چهارم (ایرانیان نت) از ارائه اینترنت نسل چهارم به هفت کلانشهر کشور در دو سال آینده خبر داد و گفت: نسل چهارم ارتباطات از سال آینده در کشور کلید می خورد.

محسن باقری چناری روز پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات مخابرات، الکترونیک و اطلاع رسانی به خبرنگار ایرنا گفت:قرار است اینترنت نسل چهارم در شهرهای تهران، مشهد، البرز، تبریز، شیراز، اصفهان و قم راه اندازی شود.

وی گفت: براساس قانون اپراتورچهارم می‌بایست ۶۰ درصدخانواده‌ها و ۱۰۰ درصد محیط‌های کسب وکار را به پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه مجهز کند و براساس تعریف قانونگذار می‌بایست ظرف هشت سال آینده هشت میلیون پورت با پهنای باند حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه ارائه کند.

وی از تهیه طرح کسب و کار برای ارائه اینترنت در ۳۱ مرکز استان کشور خبر داد وگفت: در این طرح که با مشاور خارجی تهیه شده جذابیت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و در راستای اقتصاد مقاومتی را حصول کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ایرانیان خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال شبکه‌سازی برای اینترنت فیبرنوری هستیم و قرار است تا پایان سال زیرساخت‌های اصلی را برای ارائه اینترنت به شبکه دولتی آماده می‌کنیم.

باقری چناری طول مدت انحصار اپراتور چهارم را هفت سال عنوان کرد وگفت: این اپراتور قرار است طی ۲۵ سال به ارائه خدمات نسل چهارم اینترنت در کشور بپردازد.

وی گفت: پایه اپراتور چهارم IP (پروتکل‌های اینترنتی) است و جایگزینی برای آن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات مخابراتی، الکترونیک و اطلاع‌رسانی تا عصر امروز پنج‌شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برپاست.

 

23503

منبع: ایرنا
"