میزان نوشت:

یک قاضی بازنشسته گفت: زنان گاهی به دلیل رقابت نا آگاهانه و تجمل گرایی در مقایسه با مردان بیشترین مراجعه کننده برای طلاق هستند.
احمد بور بور گفت: متاسفانه تجمل گرایی باعث افزایش توقعات زنان شده و این زیاده خواهی بی مبنا سبب شده تا زنان بیشتر از مردان تقاضای طلاق کنند.
او گفت: رقابت‌های ناآگاهانه زنان با هم نوعان و دوستانشان موجب شده تا زنان امروزه نسبت به زنان در گذشته، درخواست طلاق بدهند در حالیکه در گذشته زنان توجهی به تجملات نداشتند و در هر شرایطی زندگی می‌کردند.
مسئول تنقیح گزارش‌های سازمان بازرسی کشور گفت: مردان امکان برآورده کردن همه انتظارات زنان را با توجه به شرایط کاری و اقتصادی خود ندارند و زنان بدون صبر و آگاهی، تقاضای طلاق می‌کنند.
او با بیان اینکه مجتمع‌های قضایی با افزایش مراجعات طلاق افزایش یافته است، گفت: عمده‌ترین علت افزایش طلاق توجه به مسائل مادی و مالی است و حتی هنگام آغاز زندگی دختران بدون در نظر گرفتن محورهای اصلی زندگی به مقوله مادیات نگاه دارند.
بور بور در پایان گفت: جوانان قبل از ازدواج آموزش‌های لازم را ببینند تا با نحوه صحیح زندگی آشنا شده و با آگاهی وارد زندگی شوند.

 

45231

 

منبع: میزان