ایرنا نوشت:

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت، مسوول رفع همه مشکلات جامعه نیست، گفت: انتقادهای بیش از اندازه و بی مورد از دولت بی انصافی است.

احمد امیر آبادی فراهانی پنجشنبه شب در همایش «ازدواج، مطلع عشق» در سالن همایش‌های شهرداری قم، اظهار داشت: در مسائل ازدواج و سبک زندگی، همه تقسیرها را نمی‌توان بر گردن دولت انداخت.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت یازدهم از زمان آغاز به کار فعالیتش، افزود: استاندار قم به عنوان نماینده عالی دولت در این استان به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات فعالیت می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه امروز مشکلات اقتصادی کشور زیاد است، گفت: در خصوص پیدایش این مشکلات عوامل مختلفی نقش دارند که توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی، یکی از آن‌ها است.

امیرآبادی افزود: در کنار توطئه‌های دشمنان بر علیه ملت ایران، فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ اصیل ایرانی، انقلابی، اسلامی و همچنین ایثار و از خود گذشتگی که در بسیاری از مواقع از جمله دوران دفاع مقدس به کمک ملت ایران آمده، در ایجاد این مشکلات اقتصادی نقش مهمی داشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکلات ازدواج مربوط به حاکمیت و نهادهای فرهنگی آن است، افزود: بخشی دیگر به مردم و جامعه و فاصله گرفتن آن‌ها از سبک زندگی ایرانی اسلامی ارتباط دارد.

امیرآبادی با اشاره به گرایش مردم کشور به تجمل‌گرایی و فاصله گرفتن از فرهنگ بومی، خاطرنشان کرد: در گذشته امر ازدواج بسیار آسان بود و جوانان به راحتی می‌توانستند ازدواج کنند ولی امروز جامعه گرفتار تجمل‌گرایی شده و این رویه کار ازدواج جوانان را با سختی‌ها و مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

نماینده قم با تاکید بر رصد فعالیت‌های مسوولان نظام برای رفع مشکلات اقتصادی و فراهم نمودن شرایط برای ازدواج جوانان، تصریح کرد: باید ابتدا عملکردها را مشاهده کرد و آن وقت در مورد آن قضاوت‌های لازم را انجام داد.

وی تنها راه حل مشکل ازدواج در جامعه را بازگشت به زندگی ایرانی اسلامی عنوان کرد و افزود: بدون شک بالارفتن سن ازدواج و به وجود آمدن مشکلاتی مانند طلاق به خاطر دوری از این فرهنگ است.

وی همچنین با اشاره به برخی آمارها در خصوص برخورداری قم از بیشترین آمار طلاق و پایین‌ترین نرخ ازدواج در کشور، تاکید کرد: این آمارها به هیچ وجه درست نیست نیست و ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همه آمارها در کشور را در اختیار داریم، کاملا این آمارها را رد می‌کنیم.

نماینده قم با بیان اینکه این استان از مردم مومن، متدین، شریف و با فرهنگ برخوردار است، افزود: قم می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها از جمله ازدواج و تشکیل خانواده الگوی موفق و ممتازی برای سایر استان‌های کشور باشد.

در این همایش که با حضور مسوولان استانی و تعدادی از زوج‌های جوان ترتیب یافته بود از خیرین ازدواج در قم تجلیل به عمل آمد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    4 1
    اگر دوم هم باشدزیاد است
    • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      0 0
      خب قم ازدواجش زياده به تبع آن طلاق هم زياد است.
  • احمد یاداور IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    4 0
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    17 1
    نماینده بزرگوار علیرغم رد و یا تایید شما این حقیقتی است تلخ.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    13 0
    بالا خره وضع قم خرابه . چه امار بدین چه ندین . یه فکری واسه استحکام یافتن خانواده ها بکنین. نه اینکه امار ها رو رد کنید.