نسیم نوشت:

سرپرست وزارت علوم در نامه‌ای به سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، دستور پیگیری پنج موضوع از جمله کاهش شهریه دانشجویان و واگذاری یا انحلال ۲۳ مرکز علمی کاربردی را صادر کرد.

در نامه محمدعلی نجفی خطاب به مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آمده است:

«با تشکر از برگزاری همایش بیست و دومین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و پیرو مباحث مطروحه در آن همایش، موارد زیر را جهت اقدام مقتضی اعلام می‌دارد:

۱- رقم ۱۵ درصد سهم دانشگاه جامع از محل شهریه‌های دانشجویان کلیه مراکز علمی کاربردی کشور از ابتدای سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ به ۱۲ درصد تقلیل می‌یابد.

۲- ۲۳ مرکز تحت مدیریت دانشگاه با برنامه‌ریزی کامل و رعایت کلیه جوانب امر در سال تحصیلی جاری به بخش خصوص فعال و صاحب صلاحیت واگذار و یا درصورت عدم امکانِ این امر منحل شوند؛ البته برای دانشجویان این مراکز باید تدابیر لازم اندیشیده شود که دچار زیان و خسارت نشوند.

۳- موضوع معافیت مراکز علمی کاربردی از مالیات را بررسی و در صورتی که مشکلی از این جهت وجود دارد، نتیجه را به اینجانب گزارش فرمایید.

۴- مسأله دریافت ۳۵۰ هزار ریال حق فرهنگی ورزشی بابت هر دانشجو توسط دانشگاه بررسی و دلایل این امر و ضرورت آن را به اینجانب گزارش فرمایید.

۵- ظاهراً در مواردی سرفصل‌های دروس خاص که باید در مراکز تدریس شوند، هنوز تهیه و ابلاغ نشده و از سرفصل‌های درسی دانشگاه‌های معمولی استفاده می‌شود؛ این امر را نیز بررسی و نتیجه را گزارش فرمایید».

 

23503

منبع: نسیم آنلاین
"