تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

توفیقی بود که اخیرا در دفتر آقای دکترفخری زاده برای پروژه ی راه اندازی علمی و صنعتی گیاهان دارویی خدمتشان رسیدم.

برخلاف رویه مقامات در ساختمان چند طبقه ، دفتر کارش در طبقه پایین بود و از تشریفات خبری نبود و  با ناهار ساده ولی باصفا از من پذیرایی شد . وقتی وارد اتاقش شدم ظواهر اتاق تداعی محل کار فرماندهان دوران دفاع مقدس را می کرد. از مبلمان آنچنانی خبری نبود، حالت  خاص معنوی داشت ، و نکته مهم اینکه چند تابلوی ساده ی شعر عرفانی توجه مرا جلب کرد .
چهره مصمم و مهربان  دکتر مرا به فضای دیگری برد. قبل از ورود به بحث تحت تاثیر فضا ، بیتی از اشعار خودم را حضورشان  قرائت کردم و باب بحث عرفانی باز شد . دکتر خیلی تحویل گرفت ، از عرفا خصوصا مکتب عارف بزرگ محی الدین عربی مطالب عمیقی برایم بیان فرمودند ، از مکتبی که بزرگانی همچون مولانا ،حافظ،شیخ محمود شبستری ، از پیروان آن مکتب بودند و سوالاتی  درخصوص شناختم از ابن عربی پرسیدند و من توضیحاتی عرضه کردم و باز با نگاه عارفانه به فیض  رساندند .
راجع به تخصص و کارهای تحقیقاتی فیزیک  ایشان معلوماتی داشتم که غیر از فعالیت و سرپرستی‌ پدافند هسته ای ،جهت درمان بیماران چه دستگاه هایی  درحوزه فیزیک پلاسما طراحی کردند که امروزه دربیمارستان ها ، خصوصا بیمارستان شهید چمران در جهت ارائه خدمت به بیماران به کار میرود. همچنین  ایشان در جهت  مقابله با ویروس کرونا تحقیقات ارزشمندی را به ثمر رساندند و در حوزه گیاهان دارویی نیز به دنبال کارهای نو آورانه ای بودند ، ولی در بحث های عرفانی دیدم این مرد به نفس مطمئنه ای رسیده که به دنبال پرواز و ارجعی الی ربک میباشد.
غیر از اینکه دانشمند کم نظیر هسته ای بود عارف بزرگ و دلسوخته ای بود که به غیر از رضایت حق و خدمت به مردم به چیز دیگری نمی اندیشید و به  فرمایش مقام معظم رهبری شهادت پاداش خدمتش بود  -
از خداوند منان می خواهم روح پاکش را با اولیای الهی و ائمه اطهار (ع) محشور بگرداند .

1717