نخستین نمایشگاه تخصصی برند از اول تا چهار بهمن ماه در سالن 10 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

به گزارش موج، این نمایشگاه با حضور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و رئیس سازمان توسعه تجارت در سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی تهران برپا شد.
این مراسم در حالی برگزار شد که در آن پس از سخنرانی رئیس اتاق بازرگانی تهران و رئیس سازمان توسعه تجارت، از صاحبان برندهای ایرانی در عناوین شرکت های اشتهار به برند و اهتمام برند با ارایه لوح و تندیس برند تقدیر شد.

برند تمایز در فروش را مشخص می کند
یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، گفت: اگر بخواهیم به اقتصادی موفق برسیم، باید از ادبیات اقتصادی استفاده کنیم.
وی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: دو کالا به رغم کارایی و زیبایی مشابه اما یکی چند برابر دیگری به فروش می رسد که برند این دو کالا در تمایز فروش آنها نقش بسیاری دارد.

لازمه گذار از تجارت سنتی به مدرن توجه به برند است
همچنین بابک افقهی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: اگر بپذیریم که نیازمند یک دوره گذار از نظام تجاری سنتی به مدرن هستیم، برند یکی از الزامات است.
وی ادامه داد: برند به یک بنگاه کمک می کند، خودش را از سایر رقبا متمایز کند، بیش از 35 درصد از ثروت شرکت های معتبر در دنیا ناشی از ارزش های برند آنهاست.
افقهی بیان کرد: برندهای تجاری به سمبل های سرمایه داری بین المللی تبدیل شده اند و ارزیابی شرکت ها از سوی مشتریان را امکان پذیر ساخته اند و به قولی امروزه در دنیا جای رضازاده های تجاری است و انسان های ضعیف نمی توانند در عرصه تجاری دوام بیاورند.

طراحی اولین مدل ارزیابی برندهای ایرانی
همچنین میراحمد امیر شاهی دبیر کمیته علمی کنفرانس بین المللی برند درادامه گفت: اولین مدل ملی ارزیابی برندهای ایرانی طراحی و به کار گرفته شده است.
وی از ارزیابی برندهای ایرانی بر اساس اولین طرح ارزیابی برندهای ایرانی خبر داد و افزود:هدف از طرح ارزیابی برندهای ایرانی تعیین نقاط قوت و ضعف برندهای ایرانی، شکل دهی بانک اطلاعاتی برندهای ایرانی، گسترش فرهنگ برندسازی در راستای توانمندسازی صادرات کشور، تعامل سازنده و فعال با دستگاه های اجرایی مرتبط با صادرات، افزایش توان علمی گروههای زیرطرح، معرفی و تجلیل از برندهای قابل است.

معرفی برندهای برتر در نمایشگاه برند
در پایان این مراسم برترین برندهای ایرانی در قالب شرکت های اشتهار به برند و اهتمام به برند درمراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه برند معرفی شدند.
31 شرکت به عنوان اشتهار به برند در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه لوح تقدیر و تندیس گرفتند که با معیارهای ارزیابی برند برتر ایرانی هم خوانی داشتند.
بر اساس این گزارش برندهای کاله، مهرام، سحرخیز، زرماکارون، چی توز، مینو، شیرین عسل، شوما، اوه، سینره، دارو پخش، همشهری، قلم چی، بوف، بانک ملی، گلدیران، همراه اول، چرم مشهد، نیلپر، ستاره کویر یزد، چینی مقصود، گلبافت، صبا باتری، کنتورسازی ایران، اریتک، سدید، صاایران، فولاد مبارکه، هما رشتن، آذران پلاستیک و فارا عنوان شرکت های اشتهار به برند را به خود اختصاص دادند.

همچنین برندهای جهان کریستال، نوین چرم، مهیا پروتئین، داروسازی فارابی، بهرامن، نوین زعفران، نینا، ایران یاسا، پدیده شاندیز، رفاه، پادیسان، خوشخواب، چینی مقصود، گلنار، پادیران، موسسه آموزش ماهان، فرش عظیم زاده، گلها، ایوان، الوان و گلرنگ نیز به عنوان شرکت های اهتمام به برند در این مراسم تقدیر شدند.

منبع: موج