مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در یک ماه گذشته ۳۹ هزار و ۴۸۱ مورد تماس با وزارت بهداشت برقرار شد که ۲۳۹۶ مورد شکایات تعرفهای بوده و ۲۹ پرونده در این زمینه بررسی نهایی شده است.
میردهقان در نشست خبری بررسی دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث شد نگاه هزینهای به سرمایهای تغییر کند، این یک رویداد مهم بود و در نظارت در چهار محور برنامهریزی کامل صورت گرفت.
وی در مورد این محورها گفت: صیانت از حقوق مردم و جامعه پزشکی صیانت از دستاوردها و اهداف تحسینشده، توجه جدی به گزارشهای آمده و ایجاد ارتباط مؤثر با مردم و ارائهکنندگان خدمات از محورهای مورد نظر بوده است.
وی با اشاره به راهاندازی سامانه ۱۶۹۰ برای ثبت شکایت تعرفهای گفت: در بحث نظارت قرار بود سه موضوع را در فاز سوم رعایت کنیم، انتظار داریم انضباط مالی در مراکز درمانی و مؤسسات پزشکی برقرار شود، کنترل تعرفههای غیرمصوب را داشته باشیم و تعرفههای دولتی ساماندهی شوند.
وی افزود: هرگونه پرداخت در بیمارستانها باید با اعطای رسید رسمی باشد و هرگونه هزینه خارج از مؤسسات، بیمارستانها و مطبها از مصادیق تخلف است.
مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سامانه ۱۶۹۰ خواستهایم اگر مردم از تعرفهای خبر ندارند از آن آگاه شوند، پیشنهادات خود را اعلام کنند و تخلفات را گزارش دهند. وزارت بهداشت نیز متعهد به تعهدات است و هرگونه مشکلی در اجرای کتاب تعرفهها را اطلاعرسانی میکند.
میردهقان در مورد میزان تخلفات انجامشده از تاریخ ۱۷ آبانماه تا ۱۸ آذرماه گفت: ۳۹ هزار و ۴۸۱ مورد تماس برقرار شده که تعداد شکایات تعرفهای ۲ هزار و ۳۹۶ مورد بوده است که ۲۹ پرونده در این زمینه بررسی نهایی شده است.
وی ادامه داد: استان تهران حدود ۴۰ درصد از خدمات درمانی را در کشور ارائه میدهد و به دلیل حجم بالای خدمات، رتبه اول را دارد که در زمینه این تخلفات نیز همینگونه بوده است.
23503